SCOUPY lanceert app-update met brand dating
04-07-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5860 | Tags:

 

 

SCOUPY, het mobiele platform voor coupons, kortingsacties en aanbiedingen in de buurt, maakt sinds kort het volgen van bedrijven en categorieën erg gemakkelijk. Een gebruiker bepaalt zelf, van welk bedrijf hij aanbiedingen en nieuwtjes (informatie, mededelingen, updates) wil ontvangen. Aanbiedingen van bedrijven in de buurt bekijken kon altijd al. Met de ‘volg’-knop kan de gebruiker aangeven van welke bedrijven hij wel- en van welke hij geen communicatie wenst te ontvangen.

 

“Brand dating”

In de nieuwste update van de Scoupy-app, wordt het selecteren van bedrijven die je wilt volgen heel gemakkelijk gemaakt. De technologie die daarbij wordt gebruikt, doet denken aan die van de succesvolle datingapp Tinder. Op basis van locatie of historisch gedrag, stelt de Scoupy-App bedrijven aan de gebruiker voor, die voor hem relevant kunnen zijn. Met één beweging kan de gebruiker deze bedrijven dan volgen. Vervolgens wordt de gebruiker middels notificaties automatisch als eerste op de hoogte gebracht van voor hem relevante aanbiedingen.

 

Relevantie als focus

“Het ontvangen van reclame per email en via pushberichten is leuk, als het voor mij als consument relevant is. Is het dat niet, ligt de irritatie op de loer. Volgen is als een bewuste “opt-in” en resulteert in direct voordeel. Laat de consument maar vertellen welke bedrijven voor hem écht interessant zijn. Dan zorgt Scoupy ervoor dat je van die bedrijven alle acties en nieuwtjes als eerste weet.“ Aldus Valentijn Bras, oprichter en Managing Director van Scoupy.

 

Relevantie levert verbluffende resultaten

Dat de consument de ‘Volg’-knop functie waardeert, blijkt wel uit het feit dat binnen een maand meer dan 100.000 Scoupy-gebruikers er gebruik van maken. Bovendien blijkt, dat communicatie met volgers veel meer resultaat oplevert dan algemene, ongeadresseerde berichten.

 

“Gedurende de testperiode hebben wij gezien dat pushnotificaties aan volgers van een bedrijf tot maar liefst 7x vaker geopend worden dan algemene, ongepersonaliseerde berichten. Ook zien we dat volgers sneller in actie komen bij een goede aanbieding: bij een aantal deelnemende retailers in de pilotfase is de omzet in korte tijd meer dan verdubbeld. Veelbelovende resultaten.” Zegt Bras.

 

Veranderend businessmodel

De nieuwe app betekent voor Scoupy ook een veranderend businessmodel. “In media wordt altijd afgerekend op basis van bereik. Maar voor de ene adverteerder is het totale bereik veel relevanter dan voor de andere adverteerder.” Zegt Bras. Met de invoering van de nieuwe app laat Scoupy haar klanten dan ook niet meer voor bereik betalen, maar enkel nog voor het verzenden van de juiste berichten aan de juiste klanten. “Je betaalt als adverteerder dus alleen nog maar voor keihard bewezen relevant bereik.” Zegt Bras. “De ‘waste’, ofwel dat deel van je bereik dat eigenlijk niet relevant is, wordt in het nieuwe model in het geheel niet meer betaald. Een echte doorbraak op het gebied van relevantie, zowel voor adverteerder als consument” Zegt Bras.

 

 

 

De nieuwe Scoupy-app is vanaf 3 juli te downloaden voor Android en iOS.

 

 

www.scoupy.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media en marketingcommunicatie