SEAT als hoofdsponsor verbonden aan Formula Student Spanje
30-08-2013 14:14:27 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3984 | Tags:

 

 

Voor het vierde jaar op rij heeft SEAT zich opgeworpen als sponsor van de Fomula Student Spanje, een evenement dat dit weekend plaatsvindt op het Circuit van Catalunya. Teams van technische studenten van over de hele wereld nemen het tegen elkaar op in monoposto raceauto’s die ze het afgelopen jaar zelf hebben gebouwd.

 

In de functie van hoofdsponsor verzorgt SEAT voor het evenement technische ondersteuning en zet het merk 19 ingenieurs van zijn Technical Centre in voor de wedstrijdjury. Vanuit die rol zal SEAT tevens de Top combustion en Best technological innovation prijzen uitreiken. Bovendien is SEAT tijdens het Formula Student-evenement present met een Human Resources-team, om deelnemers informatie te verschaffen over de carrièremogelijkheden bij het Spaanse merk.

 

Record aantal inschrijvingen
Voor deze vierde editie van de internationale universiteitscompetitie noteerde de organisatie een recordaantal van 900 ingeschreven studenten, waaruit de aantrekkingskracht van de prestigieuze competitie blijkt. In totaal verschijnen er 34 teams van negen nationaliteiten, waaronder Nederland, aan de start.

 

Innovatie en creativiteit in het ontwikkelen van auto’s vormen de doelstellingen van het Formula Student-evenement. De wedstrijd werd in 1981 in de Verenigde Staten voor het eerst georganiseerd en bood jonge ingenieurs de mogelijkheid om hun ideeën en innovaties op alle onderdelen van voertuigbouw te uiten. Voor de meeste deelnemers vormt dit hun eerste echte praktijkervaring en kan het een prachtige opstap bieden voor hun carrière.

 

Tijdens de vier dagen durende competitie moeten de deelnemers de kwaliteit van hun werk bewijzen via een technische keuring en verschillende dynamische testonderdelen, alvorens de duurprestaties van de auto’s op het circuit worden getest. De juryleden beoordelen daarbij zowel de technische kwaliteit van de auto als de geschiktheid en originaliteit van het design en de haalbaarheid van het geheel op commercieel gebied.

 

Betrokkenheid bij studenten
Teamwork, vertrouwen, technologische betrokkenheid, een jonge geest en enthousiasme zijn enkele van de waarden die Formula Student kenmerken en die ook bij SEAT dagelijks terugkomen. Reden voor het merk om zijn medewerking aan deze vierde editie van het evenement te verlenen.    
         
 

www.seat.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie