Selligent overbrugt kloof CRM en digitale marketing met lancering customer intelligence en targeting features
10-10-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 9860 | Tags:

 

Selligent, een internationale leverancier van oplossingen voor het beheer van data-driven multichannel marketing, lanceert tijdens het jaarlijkse internationale marketingevenement DMA2013 in Chicago de nieuwste versie van zijn marketing software. Deze release van Selligent biedt data-gedreven marketeers een oplossing om de kloof tussen digitale- en relatiemarketing te overbruggen.

 

Selligent introduceert twee nieuwe functionaliteiten:

 

Selligent Customer Intelligence is de alles-in-één Selligent analyse-tool die de rapportage versterkt met voorspelling en analyse. Deze functionaliteit geeft marketeers de mogelijkheid om gegevens te verwerken, ongeacht de hoeveelheid, en ze te vertalen naar bronnen van informatie voor besluitvorming. Daarnaast toont de oplossing verborgen klantsegmenten en helpt het om het gedrag van klanten te voorspellen.

 

Selligent Behavioral is een functie waarmee marketeers big data kunnen omzetten in bruikbare gebruikersprofielen, zodat zij deze kunnen benutten voor targeting door alle verschillende kanalen heen. Met Selligent Behavioral wordt er een breed scala van rapporten geboden die een live analyse geven van de bezoekers, of het nu om een bekend of anoniem profiel gaat. Daarnaast kan het worden gebruikt om bezoekers van de website te benaderen en informatie te delen die in lijn is met het online gedrag van de gebruiker.

 

Met Selligent Social worden er meer mogelijkheden geboden op het gebied van social media integratie. Pagina's uit de marketingsuite kunnen nu direct worden getoond op Facebook en bedrijven kunnen hun landing pages op sociale netwerken beheren. Data van social media profielen worden automatisch verzameld en gekoppeld aan klantprofielen om de communicatie met klanten nog meer te personaliseren.

 

Selligent breidt uit naar de VS

Selligent is sterk aanwezig op de Europese markt, waar zij, in samenwerking met meer dan 50 partners, diensten biedt aan meer dan 400 merken in 11 verschillende landen. Selligent gaat de activiteiten uitbreiden naar de Verenigde Staten.

 

André Lejeune, CEO van Selligent: “Vergelijk onze software product met een sportwagen: het is leuk om in te rijden in de stad, maar je wilt weten hoe hard hij kan gaan op een race circuit. We weten dat in de Verenigde Staten, met een zeer hoog niveau van marketing innovaties, marketeers een krachtige oplossing nodig hebben die hen in staat stelt omzetresultaten te leveren voor hun klanten, op hun eigen snelle circuit. Selligent is speciaal voor deze wereld ontworpen.”

 

 

Over Selligent

Selligent is een internationale leverancier van oplossingen voor data-driven multichannel marketing. Het bedrijf biedt een vier-in-één oplossing voor succesvol cross-channel campagnebeheer:

 

·         Het analyseren van klantendata en het omzetten van inzichten in bruikbare profielen;

·         Het creëren van multichannel interacties vanuit een eenduidig klantbeeld;

·         Het optimaliseren van content en aanbiedingen voor een hogere conversieratio;

·         Het uitvoeren van cross-channel via een enkele tool.

 

Selligent bedient meer dan 400 merken en werkt met meer dan 50 marketing bureaus en MSP’s in 11 landen. Zij gebruiken de Selligent-oplossing om hun digitale- en relatiemarketing te ontwikkelen en te optimaliseren binnen vele sectoren zoals detailhandel, toerisme, media en uitgeverijen en de financiële dienstverlening. Selligent heeft 180 werknemers en is opgericht in 1990 in België waar nog steeds het hoofdkantoor is gevestigd. Het bedrijf heeft kantoren in België, Nederland, de US, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje.

 

www.selligent.com/nl/

www.selligent.com/nl/blog/

www.twitter.com/selligentNL

www.facebook.com/selligent

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie