SenseWorld lanceert Community Management & Control Board
13-07-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5407 | Tags:

 

De klantbeleving real-time optimaliseren, een hogere traffic genereren én een hogere conversie en uiteindelijk komen tot een veel relevanter aanbod voor je klant. Welke retailer spreekt dit nu niet aan? Het Community Management & Control Board van SenseWorld maakt het mogelijk. Hierdoor kunnen retailers veel succesvoller acteren in het dagelijkse retailspel.

 

Wil je vandaag de dag succesvol zijn als retailer is sturen op omzet, voorraden en traffic een must. De real-time klantbeleving is echter net zo belangrijk. Maar hoe maak je die meetbaar? En dan zodanig dat het te koppelen is aan de andere data waarop een winkelformule kan worden gestuurd. Die vraag hield Joost Roede, innovatiemanager van SenseWorld, de afgelopen twee jaar bezig. Het antwoord is nu verankerd in het Community Management & Control Board.

 

Met het Community Management & Control Board (kortweg CMC-board) kunnen retailers real-time sturen op basis van profielen van klanten die zich op dat moment in de winkel bevinden. Door die informatie direct te koppelen aan data als omzetgegevens, traffic en voorraden kan er meteen geacteerd worden op wat voor die klanten relevant is. “Omdat alles real-time gebeurt, kan er veel sneller en krachtiger met alle data worden omgesprongen. Dat zorgt voor een hogere traffic én een hogere conversie. Ook resulteert het in een voor de klant relevanter aanbod. Overall bereik je met het CMC-Board dat het winkelen voor de klant een stuk prettiger en persoonlijker wordt gemaakt. En dat levert onderaan de streep ook keiharde euro’s op.”

 

Het CMC-Board is een sturingssysteem waarin de real-time klantbeleving net zo’n belangrijke factor is als de actuele voorraad of de omzet van een gemiddelde zaterdag. “Het is een relaisstation in de vorm van een dashboard, dat alle beschikbare data koppelt aan real-time klantinformatie. Hierdoor kunnen retailers direct zorgen voor een passend aanbod, maar ook qua beleving inspringen op de klantwens. Denk hierbij aan het geluid, de muziek, WiFi, Digital signage, interactieve belevingstechnologie, maar ook aan geuren en de programmering van acties in de winkel. Store-managers kunnen direct acteren en bijsturen, maar ook vooruit programmeren op geplande acties. Het CMC-board werkt zo precies dat je er zelfs voor kunt kiezen om per klantprofiel en moment te variëren. Dit is zowel mogelijk in de fysieke winkel als in de online omgeving”, legt Roede uit.

 

Door de klantbeleving real-time te meten kunnen passende aanbiedingen worden gegeven en is er sprake van een zo optimaal mogelijke customer journey. Het haalt bovendien de vertraging uit marketingcampagnes en onderzoeksdata. Ook is het mogelijk om de klantbeleving op individueel niveau aan te passen en daar direct commercieel op te sturen. Volgens Roede groeit de groep klanten die een passend aanbod verwacht harder, dan de groep die daar omwille van privacy problemen niets in ziet. “Heel veel mensen vinden het uiterst prettig om een mooie aanbieding te krijgen als zij een voor hen bekende winkel binnenstappen, of dat zij als vaste klant verzekerd zijn van een lagere prijs. Uiteraard moeten klanten altijd kunnen aangeven wat zij wel en niet met een retailer willen delen. En retailers moeten er op hun beurt voor zorgen dat ze uiterst zorgvuldig met de gegevens omgaan. Het CMC-board zorgt ervoor dat dit ook kan.”

 

Wanneer een retailorganisatie aan de slag gaat met het CMC-board, wordt de kennis over data, klantprofielen, vraag en aanbod veel strakker uitgelijnd. Hierdoor stijgt de doelmatigheid van acties. “Maar hetgeen waarmee het CMC-board zich onderscheidt ten opzichte van andere real-time sturingssystemen is dat er direct wordt ingesprongen op de klantbeleving. Op termijn kun je hierdoor de relatie met je klant versterken en écht een band opbouwen met je klant. Zodat hij of zij jouw winkel of merk altijd top of mind heeft.”

 

Tijdens het congres Future Shopping op 9 oktober verzorgt Roede een presentatie over de visie en werking van het CMC-Board.

 

 

www.senseworld.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie