SJP reikt 9 Magneten uit
Op 31 oktober werden tijdens de Employer Branding Experience 2013 in het Circustheater te Scheveningen de Magneten uitgereikt. De Stichting Jaarprijzen Personeels-communicatie beloont jaarlijks creativiteit in arbeidsmarkt-communicatie.
SJP-voorzitter Hans Kroonen: "De SJP wil tonen wat creativiteit voor jouw organisatie kan doen. In directe werving én in het bouwen van het Employer Brand, dus ook voor je interne doelgroep. En hoe creativiteit kan inspireren. Wat weer effect heeft op het succes van de organisatie."
Met 23 nominaties en 9 Magneten is de score hoger dan vorig jaar. Het bestuur van de SJP had al een positieve indruk van het niveau van dit Magnetenjachtseizoen. En de jury’s bevestigen dat. De lat ligt hoog en dat maakt de Magneet tot meest begeerde prijs in arbeidsmarktcommunicatie. Ook dit jaar bestond de jury uit creatieven, strategen, specialisten en opdrachtgevers.
De Magneten gingen naar:
Creativiteitsjury
Ministerie van Defensie; Je Eerste Vlieguur - Steam/Maximum
Nationale Politie; Cybercrime challenge ox7DD-Operation High Tech Crime -VNU
Vacature Media i.s.m. Tweakers Nonspot & Concepts
Ministerie van Defensie; Verpleegkunde Xtreme Steam/Maximum
ING; Next Generation Banking – Energize (Gouden Magneet)
Ministerie van Defensie; Infanterie campagne / werkveld - Steam
Efffectiviteitsjury
Ahold; Onze Albert Heijn – YoungWorks
Employer Brand jury
Ahold; Onze Albert Heijn – YoungWorks
Croon elektrotechniek; We leven elektrotechniek – ARA M/V 2
Tijdens de uitreiking gaven de winnaars een korte presentatie over de achtergronden van de winnende case. En de juryvoorzitters deden voor iedere winnaar verslag van het juryproces. Hiermee voldoet de SJP aan de wens van het publiek, dat zich vaak afvraagt hoe en waarom een campagne een Magneet wint.
Jong Talent
De SJP schrijft ieder jaar een wedstrijd uit onder studenten. Met het doel jonge creatieven kennis te laten maken met arbeidsmarktcommunicatie. Dit jaar was de opdracht jongeren te interesseren voor het vak vuilnisman. De winnaars van deze Magneet waren Florian Hollander, Vincent Versluis en Joppe Muller met de campagne Als vuilnisman doe je meer voor de buurt dan je denkt.
Nominaties en Magneten zijn te zien op www.sjp.nl en in het SJP Jaarboek.
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie