Sky Radio wint Marconi Award Beste Radio Zender 2013
15-11-2013 10:54:50 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3071 | Tags:

 

Sky Radio is uitgeroepen tot Beste Zender 2013. Dit is gisteravond bekend gemaakt tijdens het AVRO RadioGala van het Jaar in Hilversum. Het non-stop muziekstation van Nederland werd door een tienkoppige vakjury als winnaar verkozen. De overige genomineerden voor de prijs waren radiostations 3FM en Q-music.

Sky RadioStation Director Uunco Cerfontaine nam de Marconi Award 2013 in de categorie Beste Zender in ontvangst: “Dat er wekelijks meer dan 3,5 miljoen mensen naar Sky Radio luisteren en Sky de bereiksleider is van Nederland is het grootste compliment dat je als Station Director kunt krijgen maar dat collega’s uit het vak ons belonen met een Marconi Award is zeker net zo geweldig.”

Philip Alberdingk Thijm, CEO Sky Radio Group: “2013 is een fantastisch jaar voor Sky Radio. Twee maanden geleden vierden wij ons 25-jarig jubileum en daarnaast zijn wij hard op weg om opnieuw de best beluisterde radiozender van Nederland te worden. Prachtig om van de collega’s uit het vak deze waardering via de Marconi Award te ontvangen”.

Tijdens het RadioGala van het Jaar werd ook een eerbetoon gebracht aan Arend Langenberg, die op 30 december 2012 overleed. Arend stond jarenlang aan het hoofd van de eigen nieuwsdienst van Sky Radio en was met zijn kenmerkende en vertrouwde stemgeluid één van de vaste nieuwslezers op de zender.
 

Alle winaars:

 

Winnaar AVRO Gouden RadioRing 2013:
- Somertijd, Veronica   

Winnaar Zilveren RadioSter Man 2013:
- Bert Haandrikman, KRO Radio 2 

Winnaar  RadioSter Vrouw 2013:
- Claudia de Breij, VARA 3FM

Winnaar Marconi Award 'Aanstormend Talent' 2013:
- Angelique Houtveen, Radio 6 Soul & Jazz / FunX

Winnaar  Marconi Award 'Beste Zender' 2013:
- Sky Radio 

Winnaar Marconi Oeuvre Award 2013:
- Peter van Bruggen (Weeshuis van de Hits, Breakfast Club)

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie