Specsavers introduceert daglenzen in innovatieve verpakking: Easyvision Magic
14-10-2013 15:47:20 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6125 | Tags:

Specsavers is gestart met de verkoop van daglenzen in een innovatieve, praktische en hygiënische verpakking: Easyvision Magic. De nieuwe verpakking biedt de lensdrager nog meer gemak en comfort bij het inzetten van de lens. Bovendien zijn de lenzen door de ultradunne verpakking van slechts 1 mm dik eenvoudig mee te nemen.

 

Het innovatieve ontwerp zorgt ervoor dat de lens altijd op de juiste wijze klaar ligt om in te zetten. Doordat de lens met de bolle kant (buitenkant) naar boven ligt als de verpakking wordt geopend, kan de drager de lens direct op de juiste wijze uit de verpakking nemen. Zo weet hij dat de lens niet binnenstebuiten zit. De kans op eventuele schadelijke micro-organismen tussen oog en lens wordt hiermee vrijwel uitgesloten; de drager hoeft de binnenkant van de lens niet meer aan te raken. Bovendien laat de verpakking van Easyvision Magic lenzen zich makkelijker, met minder kracht, openen dan gebruikelijke lensverpakkingen.

 

Uitkomst voor lensdragers

“Deze nieuwe lenzen zijn een uitkomst voor dragers van daglenzen. Dankzij de platte verpakking passen de lenzen in iedere tas of portemonnee, handig voor op reis”, aldus Ingrid Kersting, woordvoerder Specsavers. “Bovendien voorkomt de handige verpakking verwarring over de draagkant. Ook ideaal voor mensen die voor het eerst lenzen dragen.”

 

De Easyvision Magic daglenzen zijn gemaakt van een nieuw zacht materiaal met een asferisch ontwerp. Dit biedt optimaal draagcomfort en helder, scherp zicht gedurende de hele dag. Het materiaal waarvan de lens is gemaakt, trekt op natuurlijke wijze watermoleculen aan waardoor de lens en het oog vochtig blijven. De nieuwe daglenzen zijn nu exclusief verkrijgbaar bij Specsavers voor 19,50 euro per doosje van 30 lenzen, in min sterktes van -0,50 tot -10,00.

 

Over Specsavers
Specsavers Opticiens heeft internationaal meer dan 1600 winkels, waarvan op dit moment 118 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. De optiekketen is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 11,5 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. De winkels worden geleid door minimaal volledig MBO 4-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten. En met diezelfde filosofie werd in 2007 gestart met de verkoop van hoorzorg in Nederland. Inmiddels biedt Specsavers in 121 plaatsen hoorzorg; in 110 winkels en op 11 servicepunten. In de UK is Specsavers Audiciens zelfs marktleider op het gebied van hoorzorg. Alle winkels worden geleid door volledig gediplomeerde StAr-geregistreerde audiciens, die de klant begeleiden bij een correcte hooraanpassing.

 

www.specsavers.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie