Spot: Mighty Mike plaatst RTL7 op nummer 1 Social TV Ratings januari
In de maand januari zijn maar liefst 1.041.439 TV-gerelateerde tweets verstuurd. De finale uitzending van het Wereld Kampioenschap Darts op 1 januari was in deze maand het meest getwitterde programma met 43.706 tweets. Dit blijkt uit de SPOT Social TV Ratings, een overzicht van TV programma’s die de meeste tweets realiseren. Met deze maandelijkse rapportage in samenwerking met Remotely.tv wil SPOT de wederzijds versterkende werking en relatie tussen TV en social media inzichtelijk maken.
Mighty Mike plaatst RTL7 op nummer 1
De finale uitzending van het Wereld Kampioenschap Darts op 1 januari leverde 43.706 tweets op. Michael van Gerwen, Mighty Mike, versloeg de schot Peter Wright en bezorgde zichzelf hiermee de nummer één positie op de Wereldranglijst. Voor RTL7 leidde deze overwinning qua kijkcijfer én qua social TV rating tot een groot succes. Gemiddeld werden 1.85 tweeps (aantal tweets per twitteraar) gepost, ruim twee derde van de tweets zijn door een man geplaatst.
Top 10 Tweets doelgroep Totaal januari 2014:
Positie Datum Tijd Titel Zender Tweets
1 1-01-2014 20:30 RTL 7 Darts: WK 2014 Finale RTL 7 43.706
2 02-01-2014 20:30 Wie is de Mol? Ned 1 22.346
3 22-01-2014 22:25 KNVB Beker Veronica 20.951
4 25-01-2014 20:40 All you need is love RTL 4 11.010
5 03-01-2014 20:30 The Voice Kids RTL 4 9.950
6 06-01-2014 19:30 Utopia SBS 6 8.867
7 26-01-2014 20:20 Boer zoekt vrouw internationaal Ned 1 8.806
8 22-01-2014 21:30 Sta op tegen kanker Ned 1 7.318
9 29-01-2014 20:30 De Nationale IQ-test 2014 Ned 1 7.010
10 13-01-2014 18:30 FIFA Ballon d'Or in Zürich Eurosport 5.627
Sterke twitter programmering op Nederland 1
Nederland 1 heeft in januari programma’s uitgezonden waar twitteraars massaal om hebben gewitterd. De meeste tweets zijn verstuurd rondom ‘Wie is de Mol’, ‘Boer zoekt vrouw internationaal’ en de benefietuitzending ‘Sta op tegen Kanker’. Met 2,25 tweets per twitteraar heeft de internationale editie van Boer zoekt Vrouw de meeste tweets per twitteraar gerealiseerd. De gelijke verdeling tussen de mannelijke en vrouwelijke twitteraars is opvallend.
Op de website van SPOT vind je de volledige Social TV Ratings hier
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie