Spot: Mighty Mike plaatst RTL7 op nummer 1 Social TV Ratings januari
11-02-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4483 | Tags:

In de maand januari zijn maar liefst 1.041.439 TV-gerelateerde tweets verstuurd. De finale uitzending van het Wereld Kampioenschap Darts op 1 januari was in deze maand het meest getwitterde programma met 43.706 tweets. Dit blijkt uit de SPOT Social TV Ratings, een overzicht van TV programma’s die de meeste tweets realiseren. Met deze maandelijkse rapportage in samenwerking met Remotely.tv wil SPOT de wederzijds versterkende werking en relatie tussen TV en social media inzichtelijk maken.

 

Mighty Mike plaatst RTL7 op nummer 1

De finale uitzending van het Wereld Kampioenschap Darts op 1 januari leverde 43.706 tweets op. Michael van Gerwen, Mighty Mike, versloeg de schot Peter Wright en bezorgde zichzelf hiermee de nummer één positie op de Wereldranglijst. Voor RTL7 leidde deze overwinning qua kijkcijfer én qua social TV rating tot een groot succes. Gemiddeld werden 1.85 tweeps (aantal tweets per twitteraar) gepost, ruim twee derde van de tweets zijn door een man geplaatst.

 

Top 10 Tweets doelgroep Totaal januari 2014:

Positie     Datum       Tijd     Titel      Zender       Tweets

 1  1-01-2014  20:30   RTL 7 Darts: WK 2014  Finale  RTL 7 43.706

 2  02-01-2014  20:30  Wie is de Mol?  Ned 1   22.346 

 3  22-01-2014  22:25  KNVB Beker  Veronica  20.951

 4  25-01-2014   20:40  All you need is love  RTL 4  11.010 

 5  03-01-2014  20:30  The Voice Kids   RTL 4   9.950 

 6  06-01-2014   19:30   Utopia      SBS 6  8.867 

 7  26-01-2014   20:20  Boer zoekt vrouw internationaal     Ned 1   8.806 

 8  22-01-2014  21:30   Sta op tegen kanker  Ned 1   7.318 

 9  29-01-2014  20:30   De Nationale IQ-test 2014  Ned 1   7.010 

10  13-01-2014  18:30  FIFA Ballon d'Or in Zürich  Eurosport      5.627 

 

Sterke twitter programmering op Nederland 1

Nederland 1 heeft in januari programma’s uitgezonden waar twitteraars massaal om hebben gewitterd. De meeste tweets zijn verstuurd rondom ‘Wie is de Mol’, ‘Boer zoekt vrouw internationaal’ en de benefietuitzending ‘Sta op tegen Kanker’. Met 2,25 tweets per twitteraar heeft de internationale editie van Boer zoekt Vrouw de meeste tweets per twitteraar gerealiseerd. De gelijke verdeling tussen de mannelijke en vrouwelijke twitteraars is opvallend.

 

Op de website van SPOT vind je de volledige Social TV Ratings hier

 

www.spot.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie