Stand Audi zet de IAA in Frankfurt op zijn kop
03-09-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4824 | Tags:

 

 

Audi presenteert zich op de Internationale Autotentoonstelling van Frankfurt (IAA, 12-22 september) met een bijzondere skyline. In het Audi-paviljoen zien bezoekers wolkenkrabbers en zelfs complete stadsdelen ontspruiten aan het plafond. Deze hangende steden nodigen uit om de toekomst van de stadse mobiliteit en Audi’s technologische innovaties daarvoor te ontdekken én te ervaren.

 

Het Audi-paviljoen op de IAA bevindt zich op het centraal gelegen open gedeelte van het tentoonstellingscomplex. De kubusvorm van het Audi-paviljoen is minimalistisch en door het vier meter hoge voetstuk met spiegelglas lijkt het paviljoen te zweven.

 

Stad komt tot leven
In het interieur komen door middel van speciale projectietechnieken en in totaal 11,2 miljoen LED’s de hangende steden en diverse stadse scenario’s tot leven. Deze worden gereflecteerd tegen de plafonds door spiegelende oppervlakken op de grond . Zo wordt een duidelijke link gelegd met de tentoongestelde auto’s. Bovendien kunnen bezoekers op deze manier telkens nieuwe perspectieven over de toekomst van (stadse) mobiliteit ervaren.

 

Audi-paviljoen in cijfers
Met de bouw van het Audi-paviljoen is halverwege juli al begonnen. De totale vloeroppervlakte bedraagt 3.400 m2. In het paviljoen is 2.300 m2 aan spiegelende oppervlakken terug te vinden en is 150 km aan kabels verwerkt. Er worden 28 auto’s tentoongesteld. Luca de Meo, verantwoordelijk voor Sales bij Audi AG over het unieke paviljoen: “We zetten de verwachting van bezoekers op de kop en zo zorgen we voor een wow-effect. Uiteraard komen in dit paviljoen typische Audi-kenmerken sterk naar voren: vooruitstrevend design en toptechnologie.”

 

www.audi.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie