Startpagina.nl lanceert vernieuwde mobiele site
05-06-2014 17:11:04 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4454 | Tags:

Startpagina.nl signaleert een verschuiving: een steeds groter deel van het bezoek komt via tablet of smartphone. Daarom zet Startpagina sterk in op mobiel en is een geheel nieuwe mobiele versie gelanceerd.

 

Onder de Startpagina-bezoekers neem het smartphone gebruik toe. Populaire merken onder de Startpagina-gebruikers zijn Samsung, Nokia en Apple (bron: Startpagina Poll, maart 2014). De mobiele gebruiker heeft echter een ander gebruiksdoel dan de desktopgebruiker. Analyse van de mobiele Startpagina-site laat zien dat er op de smartphone vooral interesse is voor actuele zaken: weer en verkeer, (voetbal)nieuws, social media en populaire dagbladen. Bovendien bekijkt de Startpagina-gebruiker ook ‘persoonlijke’ zaken zoals horoscoop, dating, games en seks via de smartphone. De mobiel wordt ook voor oriëntatie en aankopen gebruikt. Zo wordt er veel doorgeklikt naar lastminute vakantie-aanbiedingen, hotels, loterijen, tweedehands artikelen, de nieuwste winkelfolders en houdt men de grote winkelacties als de Doldwaze Dagen en het PrijzenCircus in de gaten.

 

Nieuwe mobiele site, met human touch

Om nog beter op deze trend in te spelen, heeft Startpagina.nl een geheel nieuwe mobiele website gelanceerd. Zo zijn de actuele en commerciële thema’s handig gecategoriseerd en heeft de gebruiker de beste deals en aanbiedingen altijd binnen handbereik. Dit is ook voor commerciële partijen interessant: adverteerders biedt dit de mogelijkheid om met slechts één klik mobiel gevonden te worden. Een must, omdat mobiel en tablet een steeds groter deel van de online bestedingen innemen: zo besteedt de Nederlander inmiddels 12 cent van iedere euro via de smartphone of tablet.*

 

The human touch blijft centraal staan bij Startpagina, ook op mobiel. Dit geldt niet alleen voor de categorieën, maar ook voor het zoeken naar informatie. Zo is curated search aan smartphone en tablet toegevoegd. “We hebben een menselijke laag over de zoekmachine heen gelegd,” vertelt Merel Gianotten, manager Startpagina. “Hierdoor krijgt de gebruiker een relevanter en vollediger overzicht van resultaten, uitgezocht door onze redactie.”

 

Groei in bereik en gebruik

De gecategoriseerde linkselectie en optimalisatie van navigatie zorgen voor meer activiteit op de pagina (stijging clicks: 23%). Daarbij zorgt de toevoeging van search voor direct relevant resultaat. En dit waardeert de bezoeker: sinds de lancering van de mobiele versie van Startpagina weet de bezoeker steeds vaker Startpagina mobiel te vinden (+21%).

 

Over Startpagina

Startpagina trekt dagelijks zo’n 800.000 bezoekers. De site biedt een overzicht van handmatig geselecteerde links, door de redactie geselecteerd, gecheckt en beoordeeld. Sinds kort is op Startpagina een nieuwe manier van zoeken gelanceerd, waarvan de resultaten bij veelgebruikte zoekwoorden vooraf door de redactie geselecteerd en gecontroleerd zijn (curated search). Per dag worden er gemiddeld 1 miljoen zoekopdrachten gedaan. Binnen Startpagina kan er zowel op CPC (Cost per Click) als op CPS (Cost per Sale) basis worden afgerekend.

 

*Uit internationaal onderzoek van Online Retail Research i.s.m. RetailMeNot, bekend in Nederland als ActiePagina.nl. Meer over het online retail onderzoek op Emerce.nl of op RetailResearch.org

 

Contact

Neem voor een op maat gemaakt voorstel contact op met het Startpagina Sales Team via

sales.directories.nl@sanoma.com

www.startpagina.nl

www.sanoma.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie