Ster: 11,3 miljoen mensen zien Oranje winnen van Australië
20-06-2014 12:35:36 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3932 | Tags:

 

Woensdagavond keken 11,3 miljoen mensen naar de wedstrijd Australië - Nederland bij de NOS op Nederland 1. Bijna 10 miljoen mensen hebben de wedstrijd thuis (inclusief visite) gevolgd en 1,3 miljoen mensen zagen de wedstrijd buitenshuis (horecagelegenheden, op pleinen, op het werk, etc.).

 

Er is - ten opzichte van de eerste Oranje-wedstrijd - vooral meer op het werk gekeken. Met het totaal van 11,3 miljoen kijkers staat Australië - Nederland op nummer 7 in de top 10 meest bekeken Oranje-wedstrijden sinds het WK ’98 (inclusief buitenshuis kijken). Tot nu toe is Uruguay - Nederland, de halve finale op het WK 2010, de nummer één met ruim 12,2 miljoen kijkers.

 

Memphis Depay beste speler

Uit een ondervraging in het MAP (Media Appreciatie Panel) blijkt dat 21% van de ondervraagden Memphis Depay de beste Nederlandse speler van de wedstrijd vond. Hij wordt op de voet gevolgd door Nigel de Jong (15%) en Arjen Robben (12%). 64% van de ondervraagden zit maandag klaar voor de wedstrijd tegen Chili en maar liefst 47% denkt dat het Nederlands elftal ook deze laatste poulewedstrijd wint. Nederland is in de ban van het WK: 43% van de ondervraagden is het na de overwinning op Australië eens met de stelling ‘De maand juni staat voor mij in het teken van het WK voetbal’.

 

Over Ster

Ster is al bijna een halve eeuw een professionele partner voor adverteerders, media- en reclamebureaus. Ster exploiteert reclamezendtijd op de televisie- en radiozenders en de websites van de publieke omroep, levert kwaliteit voor de adverteerder en zendt reclame uit met respect voor het Nederlands publiek.

 

Over NPO KLO Publieksonderzoek

KLO Publieksonderzoek van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) verzamelt en analyseert onderzoeksgegevens over het media-aanbod, het mediagedrag en oordeel, wensen en behoeften van het Nederlands publiek. KLO Publieksonderzoek vertegenwoordigt de Publieke Omroep in alle landelijke mediabereiksonderzoeken en laat ook zelf aanvullend onderzoek uitvoeren zoals het MAP (Media Appreciatie Panel).

 

www.ster.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie