Ster: 11,5 miljoen mensen zien Oranje van Chili winnen
25-06-2014 10:43:23 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4549 | Tags:

 

Maandagavond zagen 11,5 miljoen mensen de overwinning van Oranje op Chili bij de NOS op Nederland 1. 10,2 miljoen mensen volgden de derde groepswedstrijd van het Nederlands elftal thuis (inclusief visite) en 1,3 miljoen mensen zagen de wedstrijd buitenshuis (horecagelegenheden, op pleinen, op het werk, etc.).

 

Nederland - Chili is tot nu toe de meest bekeken wedstrijd van het WK voetbal 2014. Met het totaal van 11,5 miljoen kijkers staat de wedstrijd op nummer 6 in de top 10 meest bekeken Oranje-wedstrijden sinds het WK ’98 (inclusief buitenshuis kijken). Tot nu toe is Uruguay - Nederland, de halve finale op het WK 2010, de nummer één met ruim 12,2 miljoen kijkers.

 

77% verwacht dat we winnen van Mexico

Het vertrouwen in Oranje stijgt verder. Uit een ondervraging in het MAP (Media Appreciatie Panel) blijkt dat 77% van de kijkers van afgelopen maandag, denkt dat Oranje zondag van Mexico wint. Na de overwinning op Chili is het vertrouwen van kijkers dat het Nederlands elftal het WK voetbal 2014 wint, bovendien gestegen van 17% naar 27%.

 

37% van de ondervraagden vond Arjen Robben de beste Nederlandse speler van de wedstrijd. Dirk Kuyt staat op 2 met 13% en Memphis Depay op 3 met 12%.

 

Over Ster

Ster is al bijna een halve eeuw een professionele partner voor adverteerders, media- en reclamebureaus. Ster exploiteert reclamezendtijd op de televisie- en radiozenders en de websites van de publieke omroep, levert kwaliteit voor de adverteerder en zendt reclame uit met respect voor het Nederlands publiek.

 

Over NPO KLO Publieksonderzoek

KLO Publieksonderzoek van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) verzamelt en analyseert onderzoeksgegevens over het media-aanbod, het mediagedrag en oordeel, wensen en behoeften van het Nederlands publiek. KLO Publieksonderzoek vertegenwoordigt de Publieke Omroep in alle landelijke mediabereiksonderzoeken en laat ook zelf aanvullend onderzoek uitvoeren zoals het MAP (Media Appreciatie Panel).

 

www.ster.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie