Summer Soirée haalt trend van intiem netwerken naar Amsterdam
20-07-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3692 | Tags:

 

Op 25 juli maakt Amsterdam kennis met een nieuwe trend in netwerken: de Summer Soirée. Daar komen creatieve en ondernemende mensen met verschillende achtergronden en van verschillende bedrijven samen om nieuwe mensen te ontmoeten, met elkaar te kennis te maken en onder het genot van muziek op luxe canapés een paar cocktails te proeven.

 

Dat klinkt verleidelijk, dachten de vier vrouwen die het evenement organiseren, toen ze een maand geleden samen kwamen om zaken te bespreken. Allen hebben ze een brede achtergrond in financiële dienstverlening, IT en mode en beschikken ze over een groot gezamenlijk netwerk. Netwerkbijeenkomsten zijn over het algemeen niet zo leuk en behoorlijk passé. Dus besloten juwelen ontwerpster Beryl Dingemans en haar zakenpartner Nancy Koleda, Susanne Waldau van modelijn FracasNoir en Morella Hessels van marktplaats voor luxe design artikelen Bella Buccia in plaats daarvan een Summer Soirée te organiseren Die vindt 25 juli van 17.00 tot 22.30 uur plaats in het Renaissance Hotel in Amsterdam. Zaken gaan tenslotte altijd door, alleen is het voor mensen niet de eerste reden om met elkaar in contact te komen.

 

Susanne Waldau, een van de organisatoren legt uit: ,,Het concept van de soirée bestaat eruit dat mensen bij elkaar komen, vaak bij iemand thuis, om te genieten van eclectische gesprekken, terwijl ze vermaakt worden met wijn, hapjes en muziek. Toen de traditionele salons die door intellectuelen werden georganiseerd uiteindelijk terrein verloren, werden de privé-soirees de nieuwe verzamelplekken van de Parijse elite en een vernieuwend concept binnen de Europese samenleving. Ook dit fenomeen stierf uiteindelijk uit, toen netwerken de nieuwe rage werd. Wij willen dit terugbrengen met tweemaandelijkse bijeenkomsten, gratis te bezoeken, en groeiend vanuit ons eigen netwerk binnen de IT, finance, gaming en lifestyle industrie."

 

Alle vier de vrouwen hebben verschillende achtergronden en brengen daarmee iets eigens en unieks in bij het evenement. Beryl Dingemans komt uit Zuid-Afrika en is samen met haar Amerikaanse zakenpartner Nancy Koleda eigenaar van een juwelenlijn in het hogere segment. Morella Hessels is een veteraan in deze branche en heeft vele evenementen georganiseerd met Bella Buccia. Susanne Waldau tenslotte, een geboren Zweedse, leidt een eigen bedrijfsadviesbureau naast haar modelijn FracasNoir.

 

Vanzelfsprekend zullen deze en andere merken als Nighties, RUWLeer en Parfumerie Louise aanwezig zijn, samen met prosecco, cocktails en canapés. ,,Het gaat niet om shoppen, het gaat erom van het leven te genieten," stelt Susanne. ,,Wij brengen die 25ste juli een beetje van die joie de vivre naar Amsterdam."

 

 

www.eventbrite.com

www.fracasnoir.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie