Synovite lanceert Relay42, combinatie van het bestaande Tag Management Systeem en een volledig Data Management Platform
03-09-2013 09:58:29 | Door: Nico Scherphuis | hits: 7322 | Tags:

Vandaag lanceert Synovite haar geïntegreerde, nieuwe Tag & Data Management Platform: Relay42. Synovite is binnen Nederland reeds marktleider op Tag Management gebied. De integatie van Tag & Data Management in het Relay42 platform richt zich op de groeiende vraag naar controle en benutting van waardevolle on-site data. 

 

De uitdaging van effectief Data Management

Onze digitale wereld hangt van informatie aan elkaar. Gegevens zijn overal. Beslissingen op het gebied van online marketing worden steeds vaker genomen op basis van tegenstrijdige of incomplete informatie. Daarnaast bieden trends als Big Data enorme mogelijkheden. Het wordt daarom steeds belangrijker om data te koppelen, te analyseren en te gebruiken. 

Een grote uitdaging hierbij is het combineren van verschillende databronnen, zoals CRM, on-site en off-site data. Vaak wordt informatie door meerdere verschillende partners verzameld en is daardoor gefragmenteerd. De online marketeer zelf heeft in veel gevallen alleen beschrijvende webstatistieken tot zijn/haar beschikking. Tools zoals Google Analytics bevatten immers uitsluitend gemiddelden en cijfers, terwijl de marketeer juist on-site interactie wil combineren met andere informatiebronnen of systemen en actie wil kunnen ondernemen op individueel niveau. 

 

Relay42 Tag en Datamanagement

Door on-site en off-site bezoekersgedrag te meten - op anoniem maar individueel niveau- en beschikbaar te stellen aan andere systemen of netwerken kunnen met Relay42 zeer specifieke inzichten worden verworven en kan internetmarketing relevanter worden gemaakt. Daarbij is er minder sprake van ‘waste’: adverteren bij doelgroepen die jouw boodschap niet relevant vinden. Advertenties binnen een irrelevante doelgroep kosten de adverteerder budget en zijn bovendien erg irritant voor de gebruiker. Relay42 biedt via het Tag Management Systeem adverteerders de mogelijkheid controle over tags te houden, zonder externe en interne afhankelijkheden en data optimaal te verzamelen. Het geïntegreerde Data Platform biedt vervolgens de flexibiliteit die nodig is in het dynamische online marketingveld, bijvoorbeeld door de marketeer in staat te stellen de dialoog binnen meerdere kanalen beter af te stemmen op de klant.  

 

Grote stap in functionaliteit

Reden om de technologie uit te breiden en te herpositionieren is volgens mede-oprichter Tomas Salfischberger met name een flinke stap in functionaliteit: ‘Relay42 is niet alleen een nieuw jasje; wij kiezen nu duidelijk voor een meer geïntegreerd duaal product: slim Tag en Data Management. De uitdagingen voor adverteerders worden op dat vlak alleen maar groter. We zien dat marketeers en mediabureaus behoefte hebben aan controle over tags en data, zonder externe en interne afhankelijkheden, om effectief te kunnen werken in een steeds complexere en dynamische markt. Hierdoor kunnen faciliterende afdelingen  zoals IT zich focussen op hun kernactiviteit en heeft de online marketeer meer flexibiliteit en meer mogelijkheden om eigen data  slimmer in te zetten. ’

 

Over Synovite en Relay42

Synovite levert Online Marketing technologie en is opgericht in 2010 door drie ex-Google werknemers en twee ondernemers met een technische achtergrond. Synovite heeft sindsdien een geavanceerd conversie attributieplatform uitgerold bij een groot aantal grotere adverteerders en is tevens bekend vanwege de flexibele, op Tag Management gebaseerde oplossing voor de cookiewet. Synovite blijft, naast het nieuwe Relay42 Platform, alle reeds bestaande producten ondersteunen. Momenteel heeft Synovite twaalf medewerkers in dienst en klanten als Zilveren Kruis Achmea, Nuon, BMW, UPC, Thomas Cook en vele anderen.

 

www.relay42.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie