TeamAlert lanceert nieuwe Bobcampagne Bobtival
07-07-2014 14:48:18 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3616 | Tags:

 

Nederlandse jongeren trekken weer massaal naar de festivals deze zomer. Veel bezoekers nemen de auto omdat de locaties van festivals vaak afgelegen liggen. Uit onderzoek van het Trimbos-instituut blijkt dat ruim een kwart van de ondervraagde uitgaanders na een uitgaansavond of festival onder invloed heeft gereden, 29% daarvan was onder invloed van alcohol (2013). TeamAlert lanceert daarom een geheel nieuwe campagne gericht op de jonge festivalganger van 18 tot 24 jaar, genaamd Bobtival. TeamAlert is dé verkeersveiligheidsorganisatie voor en door jongeren in Nederland.

 

Bij circa 15 tot 20% van alle verkeersongevallen is er drank in het spel. Dat betekent dat er ieder jaar door alcohol zo'n 85,5 doden vallen (Openbaar Ministerie, 2014). TeamAlert is bang dat jongeren risico lopen als ze met de auto naar een festival gaan en geen goede Bob-afspraken maken.

 

Bobtival
Daarom roept TeamAlert de geheel nieuwe campagne Bobtival in het leven. Door middel van crowdsourcing hebben Facebookfans van de organisatie op deze naam gestemd. De campagne richt zich op festivalbezoekers in de leeftijd van 18 tot 24 jaar die festivals bezoeken waar vooral alcohol wordt geconsumeerd, zoals evenementen met rock-, pop- en Nederlandstalige muziek op het programma.

 

Voorlichtingsmedewerkers van TeamAlert gaan verdeeld over twee teams het festivalterrein over om jongeren aan te spreken over de gevaren van alcohol in het verkeer. De mobiele Bobtivalkar, die speciaal voor dit project is ontworpen, trekt de aandacht van de jongeren door de geplaatste slogan: Hey Bob, wil jij een blowjob?. Het team vraagt aan de bezoekers of er een Bob is geregeld. Als de aangewezen Bob vervolgens de belofte doet om niet te drinken, krijgen hij en zijn Bob-buddies een Bob-zweetbandje. Door het dragen van de zweetbandjes laten de vrienden zien dat ze gezamenlijk hebben nagedacht over een veilige terugreis. Aan het einde van de avond komt de Bob terug naar de Bobtivalkar voor een blaastest. Wanneer hij nuchter is gebleven, ontvangt hij een leuke Bob-gadget als beloning.

 

Stichting TeamAlert

Stichting TeamAlert is dé verkeersveiligheidsorganisatie voor en door jongeren, die zich sinds 2000 inzet om het aantal jonge verkeersslachtoffers terug te dringen. Het verkeer is namelijk nog altijd een van de belangrijkste doodsoorzaken onder jongeren in Nederland. TeamAlert organiseert diverse educatieve projecten en voorlichtingscampagnes. Door jongeren op originele, humoristische, overtuigende en soms iets brutale manier te benaderen, probeert TeamAlert bewustwording te creëren rondom hun eigen verantwoordelijkheid in het verkeer.

www.teamalert.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie