Telegraaf TV voor iPad
23-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3195 | Tags:

 

Vandaag lanceert De Telegraaf een nieuwe iPad app: Telegraaf TV. In deze video-app zijn de meest recente items van Telegraaf TV terug te vinden. Met deze app wil De Telegraaf haar videonieuws nog makkelijker beschikbaar maken op de tablet, een device wat bij uitstek geschikt is voor het kijken van video's.

 

Onder de naam Telegraaf TV maakt De Telegraaf de hele dag door korte video-updates op het gebied van nieuws, entertainment, sport, financiën, auto en opmerkelijk. Deze thema's komen ook in de nieuwe Telegraaf TV app terug.

 

Jan-Kees Emmer, adjunct hoofdredacteur, De Telegraaf: "Video wordt voor De Telegraaf een steeds belangrijker kanaal om de consument te bereiken met ons nieuws en actualiteiten. Met het uitbrengen van deze video app onderstrepen we het belang wat we aan nieuwe media hechten."

 

De video's van De Telegraaf zijn al te zien op de website en in de diverse apps. "Dat gaat ook niet veranderen", zegt Emmer. “De TV app geeft ons echter de mogelijkheid om de gebruikerservaring te optimaliseren en te experimenteren met nieuwe vormen van programmering."

 

De app is ontwikkeld op het framework van Vinson. De oplossing van de Nederlandse ontwikkelaar biedt al de basis voor een aantal van de meest succesvolle mobile video-apps in Europa.

 

Pieter van den Bergh (productmanager online video): "Met deze app willen we meer leren over hoe we onze video-content op de beste manier kunnen aanbieden. Hierbij hechten we veel waarde aan een goede analyse van het gebruikersgedrag, in combinatie met de kennis en ervaringen die Vinson in Duitsland en België opdoet. Zo biedt de app bijvoorbeeld zeer goede mogelijkheden voor live-video, welke we uitgebreid zullen gaan testen."

 

De app is te downloaden in de App Store:
https://itunes.apple.com/us/app/telegraaf-tv/id718802397?l=nl&ls=1&mt=8


Over De Telegraaf
De Telegraaf is één van de meest prominente en toonaangevende nieuwsmerken van Nederland met een unieke formule gebaseerd op de redactionele pijlers binnen- en buitenlands nieuws, sport, finance en entertainment. De Telegraaf brengt 24 uur per dag het laatste nieuws in print en digitale media. Dagblad De Telegraaf is de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld dagelijks bereik van circa 2 miljoen Nederlanders. In het weekend verschijnt bij de krant het gratis full colour magazine VROUW. Telegraaf.nl is met ruim 400 miljoen pageviews en 3,7 miljoen unieke bezoekers per maand één van de grootste nieuws sites van Nederland. De Telegraaf heeft een mobiele site en applicaties voor iPhone, iPad, Android, BlackBerry en Windows; gezamelijk worden hier ruim 200 miljoen pageviews per maand mee gegenereerd. De Telegraaf is onderdeel van TMG.

 

Telegraaf Media Groep (TMG) is één van de grootste Nederlandse mediagroepen met leidende marktposities in dagbladen, magazines, online media en radio. Ook in video (producties) heeft TMG in Nederland een belangrijke marktpositie. Sterke merken en journalistieke relevantie vormen het hart van TMG. De combinatie van merk en inhoud zorgt hierbij voor een meerwaarde aan consument en adverteerder. TMG is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder. De merken van TMG weten wat er speelt in Nederland en bieden elke dag weer, 24 uur per dag relevante content

 

www.tmg.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie