The Famous Grouse organiseert crowdsourcing project
01-09-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4955 | Tags:

 

Het whiskymerk The Famous Grouse lanceert vandaag een innovatief crowdsourcing project waarbij een interactieve sculptuur met duizenden ideeën en gedachten centraal staat. De unieke sculptuur is opgebouwd uit antwoorden van over de hele wereld op de vraag: Waar zou jij Famous voor willen zijn? De antwoorden worden met een laser in aluminium strips gefreesd om daarmee een bijzonder sculptuur te vormen.

 

Een samenwerking van 34 artiesten en ingenieurs van Marshmallow Laser Feast, Studio Roso en Ruairi Glynn gaat de wereldwijde inzendingen verwerken in de sculptuur. Verschillende ideeën en opinies zullen inzicht geven in hoe de wereld denkt over het thema Famous. Elke inzending levert een bijdrage aan het eindresultaat, waarmee het kunstwerk een virtuele wereldwijde conversatie op gang brengt. Daarmee is de sculptuur een dwarsdoorsnede van individuen en culturen van over de hele wereld.

 

Asanka De Silva, wereldwijd verantwoordelijk voor het merk The Famous Grouse: “Omdat The Famous Grouse een blended whisky is, heeft het merk er altijd voor gestaan om dingen bij elkaar te brengen. Natuurlijke elementen, processen en expertise van mensen creëren tezamen een wereldklasse whisky. Dit project gaat over het samenbrengen van mensen, materialen en talenten in iets unieks.”

 

Barney Steel van Marshmallow Laser Feast vult aan: “Samenwerken met experts uit diverse disciplines is een belangrijk onderdeel van het uitoefenen van ons vak.  Voor dit project is er wel een heel bijzonder team samengesteld. Goede dingen komen voort uit de juiste ingrediënten, in dit geval een groep mensen uit verschillende vakgebieden, die samen worden uitgedaagd om het beste uit elkaars werk te halen.”

 

Iedereen van 18 jaar of ouder kan vanaf vandaag meedoen met de Be Part Of Something Famous actie, door de vraag ‘Waar zou jij Famous voor willen zijn?’ te beantwoorden via www.somethingfamous.com 

 

Op de site is het ook mogelijk om te zien hoe het kunstwerk virtueel wordt gebouwd. Op 16 september krijgt één Nederlandse deelnemer te horen dat hij of zij mag afreizen naar London om de onthulling van het kunstwerk mee te maken.

 

Over The Famous Grouse

The Famous Grouse is al meer dan 30 jaar Schotland’s favoriete whisky. Het is  de nummer vier blended whisky wereldwijd en nummer twee in Nederland.

The Famous Grouse is te koop in meer dan 100 landen.

De whisky werd voor het eerst gemaakt in 1896 door oprichter Matthew Gloag onder de naam The Grouse Brand. Het merk werd zo populair dat op 12 augustus 1905 de naam veranderde in The Famous Grouse.

Het museum The Famous Grouse Experience staat in Schotland’s oudste nog werkende distilleerderij – Glenturret, opgericht in 1775. Tegenwoordig is The Famous Grouse Experience de meest bezochte distilleerderij in Schotland. 

 

www.somethingfamous.com

www.thefamousgrouse.com/experience

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie