The Media Exchange lanceert eerste automated trading platform voor digitale radiozenders in Nederland
29-08-2013 08:42:48 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4696 | Tags:

 

Op 1 september gaat The Media Exchange van start, een onafhankelijk automated trading platform waarop mediabureaus reclamezendtijd van digitale radiostations kunnen inkopen. Launching Radio stations zijn de digitale stations van de 538 Groep, Sky Radio Group, BNR Nieuwsradio, Soul Radio en DeepFM. Met BNR Nieuwsradio wordt een test uitgevoerd voor bepaalde dagen en tijdvakken.

 

Automated trading voor online adverteren is inmiddels niet meer weg te denken vanwege de verhoogde effectiviteit door betere targeting mogelijkheden. The Media Exchange geeft een logisch vervolg aan deze ontwikkeling door een automated trading platform voor digitale radio in Nederland te introduceren. Zowel digitale radiostations als adverteerders zullen van deze innovatie profiteren in effectiviteit en efficiency. The Media Exchange biedt een technologisch platform waardoor digitale radio ‘real time’ kan worden ingekocht en op dezelfde wijze gemeten kan worden als online display advertising.

 

Initiatiefnemer Arthur Hoogendijk: "Vanuit mijn media exploitatie ervaring zie ik hoe de technologie voor targeting en automated trading een enorme stap vooruit betekent voor zowel adverteerders als media owners. Adverteerders bereiken hun doelgroepen effectiever en efficiënter. Door audiovisuele media toe te voegen, krijgen media owners de kans te innoveren en nieuwe markten aan te boren. Het mes snijdt echt aan twee kanten en dat biedt inspirerende mogelijkheden. Dit enthousiasme proef ik ook in de markt."

 

Initiatiefnemer Allard Posthumus: “Ik voorzie dat automated trading de komende jaren zal uitgroeien tot dé technologie die voor alle digitale mediumtypen gebruikt zal worden om reclameruimte te verhandelen. The Media Exchange heeft zijn wortels in zowel de traditionele als online media en is de katalysator die het medium radio de transitie helpt te maken naar automated trading.”

 

Joris van der Pol Commercieel Directeur 538Groep; “Al jarenlang bieden radiostations hun luisteraars fantastische radiocontent via allerlei digitale kanalen. Via The Media Exchange weten we deze luisteraars nu eindelijk ook te ontsluiten voor adverteerders. En dat op een manier die helemaal past bij de wijze waarop veel online campagnes worden ingekocht. Een gouden combinatie!” 

 

Dennis Landman Sales Director Sky Radio Group; “Innovatie is voor radio van groot belang. Door deze technologie kan effectiever worden getarget en neemt de kracht van het medium toe. Tevens stelt het ons in staat om nieuwe markten, denk aan het MKB,  aan te boren. Bij TMG weten we al langer wat de voordelen van automated trading zijn en zien deze ontwikkeling dan ook als een logische volgende stap om ons MyRadio platform en onze digitale stations verder te vercommercialiseren".

 

Tijmen Bos Commercieel Directeur FD MediaGroup (BNR); “We zien het aantal luisteraars dat BNR digitaal beluistert toenemen. The Media Exchange biedt de mogelijkheid om adverteerders meer inzicht te geven in de ‘customer journey’. Dat we de digitale luisteraar real time kunnen volgen én in absolute aantallen kunnen meten, is een grote stap voorwaarts.“

 

Arthur Hoogendijk heeft ruim twintig jaar ervaring in de media en was betrokken in de start up fase van  onder meer RTL, SBS en KPN Media. Allard Posthumus is twintig jaar geleden Media Buying Systems gestart. Media Buying Systems ontwikkelt planningssoftware waar nagenoeg alle mediabureaus in Nederland dagelijks hun radio- en televisiecampagnes mee plannen, monitoren en optimaliseren.

 

www.themediaexchange.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie