Triple Turnaround lanceert Campaign Academy voor social enterprises, start- ups en maatschappelijke initiatieven
18-01-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3318 | Tags:

Triple Turnaround lanceert de Campaign Academy. Een initiatief om social enterprises, start-ups en andere maatschappelijke initiatieven die als paddenstoelen uit de grond schieten, te helpen professionaliseren. Van het formuleren van een pakkende kernboodschap, pitchtraining of verbeteren van de website tot social media training of het ontwerpen van een huisstijl, logo of flyer. Aan het einde van de dag staat de deelnemende start-up buiten met een kant-en-klaar concept waar ze mee verder kan.

 

Duwtje in de rug
Triple Turnaround biedt een helpende hand aan initiatieven en organisaties die zijn ontstaan vanuit een diepgewortelde drijfveer om maatschappelijke problemen aan te pakken. Want al zijn die drijfveer en duidelijke missie een sterke bodem, vaak kunnen juist deze organisaties wel een duwtje in de rug gebruiken. Bijvoorbeeld door hun missie om te zetten in een sterke kernboodschap, sponsoraanvraag, pitch of communicatiemiddelen zoals een flyer of een website. Maar denk ook aan een spoedcursus social media.

 

De Campaign Academy in de praktijk
Meedoen aan de Academy betekent een dag lang, met een speciaal samengesteld team van communicatieprofessionals, keihard aan de slag bij onze partner en communicatie- en mediabureau BBK/Door Vriendschap Sterker. Tekstschrijvers, vormgevers, webbouwers, social media specialisten, PR-specialisten, fondsenwervers en merkstrategen staan te trappelen om iedere deelnemer een professionaliseringsslag te laten maken.

 

Aanmelden
Belangstellenden kunnen zich melden bij n.kooiman@tripleturnaround.nl. Na aanmelding wordt er gekeken of het initiatief in aanmerking komt voor deelname.

 

Sponsoren gezocht
Triple Turnaround is op zoek naar sponsoren voor de Campaign Academy die met hun bedrijf willen investeren in organisaties die maatschappelijke problemen aanpakken. Als tegenprestatie wordt dit sponsorschap vermeld op onze website en in alle communicatie-uitingen over de Campaign Academy.

 

One Hundred Rhinos
BBK/Door Vriendschap Sterker
helpt Triple Turnaround om de Campaign Academy op te starten met een wel heel speciale crowdfunding actie: een veiling van haar mascotte, de rhino! BBK roept iedereen op om zélf een rhino te creëren. Voor elke rhino doneert BBK 5 euro aan de Triple Turnaround Campaign Academy. Indien er genoeg rhino’s binnen zijn, worden deze geveild tijdens de BBK Valentijnsborrel. De opbrengst gaat naar de Campaign Academy.

 

Over Triple Turnaround
Triple Turnaround Campaign Academy is een initiatief van Veronique Swinkels en Natascha Kooiman en onderdeel van de Stichting Triple Turnaround. Triple Turnaround  helpt organisaties die de balans tussen de drie p’s, people, planet en profit, leidend vinden voor hun business model. Dit zijn bijvoorbeeld social enterprise, start-ups en burgerinitiatieven met vernieuwende inzichten en een groot verantwoordelijkheidsgevoel en die durven om anders te denken. Wij helpen hen uitgroeien tot mooie merken die gewaardeerd worden vanuit hun streven om met hun ideeën de maatschappij te versterken.

 

           

 

www.tripleturnaround.nl

www.doorvriendschapsterker.nl

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie