Tweakers heeft reclame nodig
17-03-2014 15:17:23 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3241 | Tags:

Tweakers wil een grotere rol gaan spelen bij de manier waarop mensen zich oriënteren op een nieuw elektronicaproduct. De grootste technologie- en elektronicasite van Nederland past daarom de site verder aan en gaat voor het eerst in zijn vijftienjarige bestaan reclame maken.

 

Tweakers is in de afgelopen jaren enorm hard gegroeid. Technologie is niet meer weg te denken uit de hedendaagse maatschappij. Tweakers is met die trend meegegroeid door niet alleen de actualiteiten op technologiegebied te volgen en zelf elektronicaproducten diepgaand te testen, maar ook door een bruikbaar platform te blijven voor wie dezelfde passie voor technologie heeft als de mensen die bij en voor Tweakers werken. De community van Tweakers telt inmiddels meer dan 500.000 geregistreerde gebruikers en elke maand is de site goed voor een slordige 100 miljoen pageviews.

 

Juist de diepgang en uitvoerige kennis van technologie en elektronicaproducten bieden Tweakers nu de mogelijkheid om verder te groeien. Technologie is continu in ontwikkeling en mensen worden overspoeld met informatie. Het vinden van de juiste, onafhankelijke informatie en op basis daarvan een keuze maken, is niet voor iedereen even gemakkelijk. Tweakers wil daarom ook de niet-tweaker gaan helpen.

 

Om een bredere doelgroep te bereiken, gaat Tweakers deze week van start met een uitgebreide reclamecampagne via online, print, outdoor en radio. De ontwikkelde campagne draait om de eigenschap van zowel de redactie als de community om altijd net iets meer te willen weten over producten; ze willen weten wat een product echt goed of slecht maakt. Tweakers zal zich positioneren als de enige onafhankelijke expert die technologie ontrafelt.

 

"De community van Tweakers is en blijft een onderscheidende factor voor en van Tweakers", zegt Wilbert de Vries, hoofdredacteur van Tweakers. "Niet alleen met de redactie testen we producten uitvoerig, ook onze gebruikers gaan echt de diepte in als ze hun producten reviewen. Wij hebben de juiste mensen, doelgroep en middelen om al die kennis en kunde gericht te bundelen, en zo ook onze familie en vrienden het juiste product te helpen kiezen."

 

Dat wordt uitgedragen met de boodschap: 'Tweakers stelt technologie op de proef'. Om te laten zien dat tweakers op meer letten dan alleen op een mooi uiterlijk en een goede prijs, is gekozen voor een campagnestrategie waarin kleine onderscheidende hardware-elementen worden uitgelicht. Het motto daarbij luidt: ‘Juist het kleinste detail kan de grootste reden zijn om voor een bepaald product te kiezen'.

 

In de komende tijd wordt de site verder aangepast om nog beter aan te sluiten bij de nieuwe missie. Zo wordt de product- en prijsvergelijker aangepast om de mensen die een nieuw elektronicaproduct zoeken, maar zelf niet weten welk product goed is, beter te helpen. De huidige homepage blijft draaien om de laatste uitgebreide reviews en het nieuws.

 

Voor dat laatste deel werkt Tweakers aan uitbreiding van het aantal buy guides, handige artikelen die duidelijk maken wat volgens Tweakers de beste producten in een bepaald segment zijn. Tweakers gaat hierbij van start met de productgroepen laptops, smartphones, tablets en televisies, waarvoor ook bijpassende reclamecampagnes worden ontwikkeld.

 

www.tweakers.net