UM lanceert UM Studios
28-04-2014 11:53:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4455 | Tags:

 

Hét creatieve label binnen UM waar communicatie-oplossingen worden ontwikkeld op basis van data, media- en consumenten inzichten. En waar de linker- en rechterhersenhelft optimaal samenwerken: kennis gedreven creativiteit.

 

Deze lancering is een logische volgende stap in de evolutie van UM. De afgelopen jaren investeerde UM flink in het leveren van ‘non-traditionele’ media-oplossingen zoals branded content, event sponsorships en media partnerships.
Arthur Herpel en Marnix Tellings gaan het nieuwe label leiden. Arthur Herpel werkt sinds vijf jaar voor UM en is tevens verantwoordelijk voor de afdeling strategie. Marnix Tellings is aangetrokken als Creative Director voor het ontwikkelen en produceren van oplossingen.

 

Arthur Herpel: “Op basis van de aanwezige data en kennis over consumenten, media en merk zijn wij steeds beter in staat om ideeën aan te dragen die niet uit de onderbuik komen, maar invulling geven aan doelstellingen van onze klanten. De afgelopen vijf jaar hebben we voor tal van onze klanten projecten gerealiseerd die conceptueel zijn ontstaan bij UM. Voor ons was het dus een logische keuze om met UM Studios de volgende stap te zet te zetten en onze klanten te voorzien van andere vormen van communicatie-oplossingen. ”

 

Marnix Tellings: “Na LBi en Boondoggle heb ik ruim de tijd genomen om te onderzoeken waar de toekomst van creativiteit ligt. Het merendeel van de creatieve bureaus grossiert in ‘leuke ideeën’. Maar leuk betekent niet altijd goed. Concepten worden vaak bedacht vanuit merk in plaats van scherpe consumenteninzichten of diepgaande kennis over media en markt. Creativiteit moet resultaat genereren, voor merk én consument. En liefst op een dusdanige manier dat het merk een waardevolle rol kan spelen in het leven van de consument. UM Studios is voor mij het ultieme initiatief om dit te realiseren.

 

Over UM

Na de splitsing tussen reclame- en mediabureaus in de jaren tachtig was creativiteit aan de mediakant ver te zoeken. Het draaide destijds primair om inkoop(voordeel), administratie en planning. In drie decennia heeft UM zich doorlopend ontwikkeld. Vandaag bestaat de toegevoegde waarde, naast de eerder omschreven elementen, onder meer uit onderzoek, strategisch advies en technologische expertise.


UM maakt als Mediabureau deel uit van IPG Mediabrands Benelux. IPG Mediabrands Benelux is de mediaholding waar alle mediabedrijven van IPG in Nederland en België onder vallen; UM, Initiative, BPN, Cadreon, Reprise, Spring Creek, MagnaGlobal en Marketing Sciences.

 

www.um.nl/umstudios

www.um.nl

 

 

Banner