UPC Business en CBS Outdoor ontwikkelen openbare wifispots bij reclame objecten
15-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6355 | Tags:

UPC Business en CBS Outdoor hebben een partnership overeenkomst getekend om in een pilotproject  vijf openbare UPC WifiSpots te ontwikkelen en testen op abri’s in Hilversum en Eindhoven. UPC levert de technische kennis, het breedbandnetwerk en ondersteunende diensten. CBS Outdoor zorgt voor de locaties, stroomvoorziening en toegevoegde waarde voor adverteerders

 

In de buurt van de abri kan iedereen straks via de smartphone inloggen op het wifi-netwerk. Men krijgt de introductiecampagne van de adverteerder te zien, waarna vervolgens gebruik gemaakt kan worden van het wifi-netwerk.

 

Erik Wiechers, Directeur  UPC Business: “UPC is erg blij met deze samenwerking.  Op deze manier doen wij echt waar wij goed in zijn, overal en altijd een optimale verbinding aanbieden voor onze zakelijke klanten en de eindgebruiker, de consument. Dit is pas het begin van interessante toepassingen en ontwikkelingen voor openbare wifispots,  voor zowel de consument als bedrijven.  UPC Business en CBS Outdoor kunnen in de toekomst veel waarde toevoegen via de ontwikkeling van interactieve diensten en informatie diensten.”

 

Guy Grimmelt, Marketing & Business Director bij CBS Outdoor: “CBS Outdoor investeert al jarenlang in nieuwe technologieën en toepassingen die toegevoegde waarde kunnen bieden op ons medium buitenreclame. Daarmee geven wij onze adverteerders meer mogelijkheden om directer en interactiever met consumenten te communiceren. Het partnership met UPC betekent dat twee marktleiders in hun vakgebied hun krachten bundelen en concreet handen en voeten geven aan de nieuwe mogelijkheden. Met deze samenwerking rollen we versneld ons netwerk uit naar 60 wifi punten, allen op dominante wachttijdlocaties. Daar waar gebruikers er ook echt iets aan hebben.”

 

Hij vervolgt: “Met het sterke netwerk van UPC kunnen we op verschillende locaties streaming video tonen en de ervaring voor consument en adverteerder optimaliseren. Daarnaast kunnen we met deze toepassing  sterkere campagnes maken die de kracht van buitenreclame - altijd aanwezig en zichtbaar - combineert met het enorm toegenomen gebruik van mobiel. “

 

Over UPC Business

UPC Business levert internet-, televisie-, telefonie- en netwerkoplossingen aan de zakelijke markt in Nederland. UPC Business is eigenaar van een fijnmazig netwerk van meer dan 11.000 kilometer glasvezelkabel speciaal voor de zakelijke gebruiker. Via ons netwerk leveren wij een breed portfolio. Van zakelijk Fiber power voor de kleine ondernemer tot slimme VoIP-oplossingen voor organisaties met meerdere vestigingen. Van intelligente  Televisie voor hotels en woningcorporaties tot studenten huisvesters. UPC Business is onderdeel van UPC Nederland en UPC Business Europe. Wij sluiten daarom aan op een lokaal fijnmazig glasvezelnetwerk, dat zich uitstrekt over heel Europa.

 

Over CBS Outdoor

CBS Outdoor Nederland is onderdeel van CBS Outdoor International. CBS Outdoor Nederland onderscheidt zich in het bereiken van waardevolle doelgroepen, door het leveren van kwantitatieve- en kwalitatieve insights, door operationele excellentie en het bouwen en onderhouden van lange termijn relaties. CBS Outdoor heeft diepgaande kennis van doelgroepen en de markt, een breed aanbod, jarenlange expertise en is marktleider in interactieve buitenreclame. Hiermee biedt CBS Outdoor adverteerders innovatieve en creatieve buitenreclame-oplossingen op straatmeubilair, NS-stations, billboards en via vervoersreclame. Door onder andere exclusieve samenwerkingen met de Nederlandse Spoorwegen en Schiphol kunnen adverteerders hiermee op de meest uiteenlopende locaties de massa of juist heel gericht waardevolle doelgroepen bereiken.

 

www.upc.nl

www.cbsoutdoor.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie