Vandejong ontwikkelt campagne Music above Fighting voor MasterPeace
09-09-2013 15:16:03 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4542 | Tags:

Vandejong heeft een internationale campagne ontwikkeld voor de vredesbeweging MasterPeace. De campagne, bestaande uit een serie televisie- en radiocommercials, advertenties en billboards, brengt het speciale televisieprogramma MasterPeace: Music above Fighting onder de aandacht. Dit programma wordt uitgezonden bij Veronica tijdens de Internationale Dag van de Vrede op 21 september. In de campagne speelt muziek een centrale rol als middel voor verbinding, verbroedering en dialoog.

 

Grassroots movement voor wereldvrede
MasterPeace is een internationale grassroots vredesbeweging, die met muziek, kunst en evenementen mensen en bedrijven wereldwijd wil betrekken bij het bouwen van vrede en het terugdringen van gewapende conflicten en het bouwen aan vrede. Het initiatief, officieel gelanceerd in 2011 en opgericht door Ilco van der Linde en Mohamed Helmy, is een van de snelst groeiende online social causes van dit moment. MasterPeace ontving in 2011 een ID Award tijdens de Big Improvement Day voor het meest innovatieve idee en werd in april 2013 door de Rockefeller Foundation genomineerd als een van de 100 meest innovatieve organisaties van de wereld. Inmiddels is MasterPeace actief in 40 landen waar lokale afdelingen concerten, educatieprogramma's, filmvertoningen en dialoogprojecten organiseren. 

 

Televisieprogramma Music Above Fighting
'Op 21 september, de Internationale Dag van de Vrede, wordt om 21.00 uur ons speciale televisieprogramma MasterPeace: Music above Fighting uitgezonden bij Veronica. Om dit programma en onze organisatie onder de aandacht te brengen hebben we Vandejong gevraagd om een campagne te ontwikkelen. Uiteindelijk hopen we dat mensen een bijdrage willen leveren aan het terugdringen van gewapende conflicten en het bouwen aan vrede,' zegt Founder Ilco van der Linde van MasterPeace. In de uitzending brengen zanger Roel van Velzen en presentatrice Saar Koningsberger een bezoek aan Oost-Congo waar ze samen met lokale muzikanten een vredesconcert organiseren.

 

 

Muziek als bindmiddel in campagne

'Met deze campagne vestigen we de aandacht op de televisieuitzending, maar vooral ook op MasterPeace zelf. Centraal element in de campagne vormen de songteksten van bekende popsterren zoals John Lennon en Rihanna. Organisaties en particulieren kunnen zich heel eenvoudig bij MasterPeace aansluiten en zelfs met een bescheiden bijdrage toch al van betekenis zijn voor vrede,' aldus Pjotr de Jong, creative director van Vandejong. Voor de campagne is intensief samengewerkt met partners als Zuiver Media, PHD, Het PR bureau, PR STUNT, Mathijs Kok, NewBe Tv, Tuvalu Media, Veronica, Xite en Sublime FM.

 

www.masterpeace.org

www.vandejong.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie