Vereniging van internet exploitanten VINEX slaat nieuwe weg in, Wouter Hulst interim directeur
23-08-2013 10:44:15 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5651 | Tags:

Op 3 juni is het lopende contract voor het online bereiksonderzoek tussen JIC STIR, comScore en Intomart Gfk beëindigd. Voor VINEX, de vereniging van internet exploitanten, is het stoppen van het onderzoek een logisch moment om haar ambities ten aanzien van online bereiksonderzoek opnieuw te definiëren en daarnaast de structuur van de VINEX-organisatie tegen het licht te houden, met als doel de vereniging slagvaardiger te maken en de belangen van haar leden zo goed mogelijk te behartigen.

 

VINEX heeft besloten een nieuwe directeur aan te stellen om met een hernieuwde  blik naar het takenpakket van VINEX en de opzet van het onderzoek te kijken. Wouter Hulst neemt deze taak ad interim op zich en is inmiddels in deze functie gestart. Hulst is als consultant afgelopen jaren betrokken geweest bij diverse digitale projecten voor Europese uitgevers. Daarnaast was hij in zijn rol als commercieel directeur Sanoma Digital bestuurslid van VINEX en JIC STIR.

 

Huidig VINEX-directeur Peter Wiegman heeft de afgelopen jaren veel betekend voor het ontwikkelen en uitdragen van het belang van digitaal bereiksonderzoek in Nederland. Het bestuur is Peter namens haar leden veel dank verschuldigd voor zijn inzet en de rol die hij gespeeld heeft om het STIR-onderzoek naar een hoger plan te brengen.

 

Momenteel wordt geïnventariseerd welke onderzoekspartijen een tijdelijk alternatief kunnen bieden voor het STIR-bereiksonderzoek. Het streven is om per 1 oktober duidelijkheid te kunnen geven voor welke tijdelijke oplossing is gekozen.

 

Daarnaast wordt per direct gestart met het vormgeven van een nieuw structureel bereiksonderzoek voor de Nederlandse digitale media, dat breed door de markt gedragen wordt.

 

www.vinex.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie