Vernieuwde Insights van NRC Media met toekomstvisie per branche
08-03-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4631 | Tags:

Klik op de foto voor een vergroting

 

Vanaf 3 maart kunnen marketeers en decision makers bij adverteerders en mediabureaus op nrcmedia.nl/insights de nieuwe Insights downloaden, met gedetailleerde en relevante consumenteninformatie uit 14 branches. De informatie is niet alleen geüpdate, maar ook uitgebreid met een blik op de toekomst. Nieuw is ook dat in 2014 kleinschalige Insight Live-events worden georganiseerd met medewerking van branche-experts en trendwatchers. De uitgever van onder andere NRC Handelsblad en nrc.next speelt zo in op de behoefte van adverteerders aan informatie die helpt bij het ontwikkelen van een zo effectief mogelijke marketing- en communicatiestrategie. Tegelijk met de introductie van de serie vernieuwde Insights start een multimediale campagne waarin de positie van NRC Media als kennispartner van adverteerders en mediabureaus wordt benadrukt.



Net als in de voorgaande twee jaar is de inhoud van de Insights samengesteld door onafhankelijk onderzoeksbureau Motivaction, in opdracht van NRC Media. Als bronnen gebruikte Motivaction onder andere NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia), STIR (bureau voor internet bereiksonderzoek), DMS (Decision Makers Survey), CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek), hun eigen Mentality-onderzoek en een groot aantal brancherapporten. Dat heeft geresulteerd in waardevolle inzichten over het gedrag en de motivatie van de Nederlandse consument bij bijvoorbeeld het nemen van een aankoopbeslissing. Deze inzichten worden besproken en verrijkt tijdens het eerste Insight Live-event in juni, gericht op marketeers en decision makers in de sectoren Automotive, Luxury & Lifestyle en Kunst & Cultuur.


 
Edwin de Groot, marketing- en communicatiemanager van NRC Media: "Per branche kunnen er vijftig mensen meedoen, dus per event zijn er maximaal honderdvijftig deelnemers. Door dat aantal beperkt te houden, kunnen we meer de diepte in en de dialoog aangaan. Branche-experts en trendwatchers delen daar kennis en gaan samen met de aanwezigen in discussie over ontwikkelingen in hun branche. Met deze innovatieve media-aanpak geven wij invulling aan de belofte dat NRC Media een kennispartner is voor adverteerders en mediabureaus."


 
NRC Media stelt Insights beschikbaar voor de sectoren Automotive, Financiële dienstverlening, Zakelijke dienstverlening, Consumentenelektronica, ICT & Telecom, Kunst & Cultuur, FMCG, Retail, Toerisme, Horeca, Overheden & Non-profit, Charitatief, Film & Boeken, Luxury & Lifestyle en Energie. Komende zomer verschijnen de Insights ook als audioboek.



Edwin de Groot: "Voor onze klanten willen we een goede, inhoudelijke gesprekspartner zijn. Onze accountmanagers en business developers kunnen helpen bij het ontwikkelen van innovatieve, effectieve en relevante campagnes, die interactie creëren met de doelgroepen van de adverteerder."

 

Over NRC Media

NRC Media is uitgever van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl. De betaalde oplage van NRC Handelsblad bedraagt ruim 202.000 kranten* en bereikt 495.000 lezers**. nrc.next heeft een betaalde oplage van ruim 72.000 exemplaren*. De krant bereikt ruim 280.000 lezers**. De website nrc.nl heeft 4,2 miljoen unieke bezoekers per maand***.
 
*HOI gemiddelde Q1-Q2 2013
**NOM Printmonitor 2012-lI/ 2013-I
*** Google Analytics maandgemiddelde jan-okt 2013

 

www.nrcmedia.nl/insights

www.nrcmedia.nl

 

 

 

 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam

 

  Cross Media Awards 2014 - Stuur jouw cases in!