DutchView Webcasting verzorgt Europa's grootste online Facebook event
02-11-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4532 | Tags:

Een live videochat tussen David Beckham en uitverkoren fans in drie wereldsteden, via een livestream uitgezonden op de Facebook-tijdlijn van Beckham, (30 miljoen likes).Deze revolutionaire en unieke signeersessie vond vandaag plaats ter promotie van zijn nieuwe boek en is bijgewoond door duizenden 'bezoekers'. "It all comes down to reinventing the traditional format of the book signing through the use of ground-breaking technology", zegt David Beckham op Facebook. Die grensverleggende technologie is tot stand gekomen onder regie van DutchView Webcasting, dat voor bedrijven digitale interactie met impact realiseert.

 

Technologie maakt interactie persoonlijk
Vanuit de Air Studio's in Londen hield Beckham sessies met fans in Londen, New York, São Paulo en Hyderabad, waarbij hij en iedere fan elkaar via live videoverbindingen konden zien en horen. De handtekening en boodschap die Beckham op een iPad zette en verstuurde, rolden op de juiste locatie uit de printer en verschenen ook direct op de Facebook-tijdlijn van de betreffende fans.  Een unieke samenwerking tussen Facebook en wereldster Beckham, die nieuwe digitale mogelijkheden benut op een manier die nog nooit is vertoond en virtuele interactie persoonlijk maakt.

 

Waardevolle samenwerking
Glenn Miller, verantwoordelijk voor entertainment partnerships voor Facebook in onder meer Europa: "Through Facebook, David Beckham is bringing his fans together from around the world to experience his official book signing in London. This heralds a completely new way to launch books. Facebook is where people go to connect about the things that matter most to them, and this global event is a great example of how we can engage with public figures in a meaningful and authentic way."

 

Expertises samenbrengen
In opdracht van eventbureau Inspired Worldwide zorgde DutchView Webcasting met partners als onder meer Infostrada en DutchView Multicam voor de complete techniek die de live video-interactie tussen Beckham en zijn fans mogelijk maakte. Bij Infostrada Interactive is de Facebook-applicatie gebouwd, waarmee op alle digitale platforms live de signeersessie te zien was. Ook hebben zij de app ontwikkeld, waarmee Beckham zijn persoonlijke bericht via zijn iPad naar de juiste locatie stuurde.

 

We share

Patrick Wildschut, manager Webcasting: "Dit baanbrekende event, waarbij we met vernieuwende technieken virtuele ervaringen persoonlijk maken, sluit naadloos aan bij de visie van DutchView Webcasting. We geloven in de kracht van digitaal delen. En we kennen de mogelijkheden die innovatieve technologie biedt om (live)content te verbinden aan een doelgroep."Webcasting  biedt bedrijven een wereldwijd podium om digitaal informatie te delen en de gewenste interactie te creëren.

 

www.dutchview.nl

www.dutchview.nl/webcasting

http://infostrada.com

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie