Vierde editie NRC Charity Awards van start
12-06-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5335 | Tags:

Vanaf vandaag gaan Nederlandse charitatieve instellingen voor de vierde maal de strijd aan om de NRC Charity Awards 2014, een initiatief van NRC Media. Alle goede doelen die ingeschreven staan bij Kennisbank Filantropie kunnen meedingen met hun beste, meest impactvolle advertentie. Nieuw dit jaar is de verdeling in vier categorieën: dierenwelzijn, hulpverlening, natuur & milieu en maatschappij & welzijn. In elke categorie worden twee prijzen uitgereikt, een vakjuryprijs en een publieksprijs. De acht prijzen vertegenwoordigen een waarde van maximaal € 75.000, - per stuk.

 

“NRC Media wil met de Charity Awards zowel grote als kleine charitatieve instellingen helpen met het bereiken van hun doelgroep. Om dit jaar meer goede doelen een kans te geven, hebben we besloten om meer prijzen beschikbaar te stellen. Wij reiken daarom nu binnen vier categorieën aparte vakjury- en publieksprijzen uit. Die prijzen bestaan uit plaatsingen in NRC Handelsblad of nrc.next. Sowieso zijn de advertenties van alle deelnemende organisaties zichtbaar op onze website www.nrccharityawards.nl”, aldus Peter Vandermeersch, hoofdredacteur van NRC Handelsblad. “Het zou fantastisch zijn als dit jaar nog meer goede doelen hun uitingen insturen!”

 

De vier publieksprijzen worden uitgereikt aan de goede doelen die volgens het grote publiek de mooiste, de meest duidelijke of meest indrukwekkende advertenties ingestuurd hebben. Onder de stemmers, die via de website nrccharityawards.nl een stem uitbrengen, wordt driemaal een digitaal abonnement voor 6 maanden op nrc.next of NRC Handelsblad verloot. Stemmen kan van 28 juli tot en met 15 september.

 

De vier vakjuryprijzen worden na twee ronden toegekend. In de eerste ronde selecteert een NRC-jury uit alle inzendingen 24 uitingen. Deze worden allemaal gepubliceerd in doordeweekse edities van NRC Handelsblad, in de periode van 28 juli tot en met 15 september. Een vakjury beoordeelt vervolgens in de tweede ronde de advertenties op vormgeving, het gebruik van beeld, de kracht van de boodschap en de impact. Dat levert vier winnaars op.
De winnaars van zowel de vakjuryprijzen als de publieksprijzen worden op 24 september bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de NRC Charity Awards.

 

www.nrccharityawards.nl

www.nrc.nl

www.nrcmedia.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie