VINEX kiest voor GfK
08-10-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4565 | Tags:

Eerste data nieuw online bereiksonderzoek begin november beschikbaar

 

Sinds de stopzetting van het STIR-bereiksonderzoek in juni jl. is door de zes grootste online uitgevers in Nederland, in VINEX-verband en in samenspraak met PMA, gewerkt aan de opzet van een alternatief online bereiksonderzoek voor de periode van één jaar.

 

Na een uitgebreide marktscan is besloten het tijdelijke bereiksonderzoek uit te besteden aan GfK. GfK maakt hiervoor gebruik van een speciaal voor dit doel samengesteld panel en de meettechniek van GfK Nurago. Het nieuwe onderzoek is inmiddels gestart en de eerste meetdata over de maand september zullen begin november beschikbaar komen. Vanaf begin 2014 zal het meten van mobiel bereik ook onderdeel uitmaken van het onderzoek.

 

Gebruikers van de bereiksdata kunnen gebruik blijven maken van de bestaande W4Reporter en W4Probe analyse tools.

 

In de komende 12 maanden zullen voorbereidingen worden getroffen voor de opzet van een structureel onderzoek voor de langere termijn.

 

www.vinex.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie