Visa introduceert virtuele portemonnee V.me by Visa
17-07-2014 11:32:40 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4559 | Tags:

Visa Europa bevestigde vandaag dat V.me by Visa, Visa's dienst voor de virtuele portemonnee, eind dit jaar wordt geïntroduceerd in Duitsland, Ierland, Noorwegen, Zweden en Italië. Tevens worden er in de loop van 2015 nieuwe proefprojecten opgestart in Griekenland, Tsjechië en Slowakije. Hierdoor groeit het totale aantal markten waarop de dienst wordt aangeboden uit tot twaalf.

 

Visa Europa maakt verder bekend dat er nog eens 200 miljoen euro wordt geïnvesteerd in de ondersteuning van de ontwikkeling van Visa's Europese digitale betalingsdiensten. Dit omvat een gericht programma voor ingebruikneming door detailhandelaren om het huidige aantal van 20.000 handelaren die reeds V.me by Visa accepteren verder uit te breiden. Op het moment omvat dit aantal reeds vooraanstaande winkelketens zoals Leclerc Drive, de toonaangevende Franse detailhandelaar op het gebied van e-commerce, PC World en Clarks in het Verenigd Koninkrijk en Merlin.pl en E.Leclerc in Polen.

 

V.me by Visa is een virtuele portemonnee waarop de merknaam van een bank staat afgebeeld. Banken en financiële instellingen kunnen zo een dienst die wordt geboden door Visa van hun eigen naam en merktekens voorzien. V.me by Visa wordt momenteel reeds aangeboden in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Polen. De dienst wordt gefaseerd geïntroduceerd. Er is eerst een selectie samengesteld van klanten van deelnemende banken die toegang krijgen tot de dienst. Begin 2015 volgen commerciële introducties (de dienst zal dan voor alle klanten beschikbaar zijn).

 

"De twee grootste hindernissen bij de uitbreiding van virtuele portemonnees en de ingebruikneming ervan zijn acceptatie en schaal," aldus Wendy Martin, Executive Director van V.me by Visa: "Dat wij meer hebben geïnvesteerd in de ingebruikneming door detailhandelaren in geheel Europa toont hoe belangrijk wij de sector detailhandel vinden."

 

Een Europese virtuele portemonnee voor Europese klanten

Visa kondigde eerder deze week Visa Checkout aan, een nieuwe dienst die betalingen voor e-commerce in staat stelt om sneller, gemakkelijker en veiliger plaats te vinden voor zowel consumenten als online retailers. Buiten Europa zal Visa Checkout V.me by Visa gaan vervangen en aangeboden worden in de Verenigde Staten, Canada en Australië.

 

"Wij geloven in een Europese portemonnee voor onze Europese klanten," voegt Wendy Martin toe: "Daarom hebben wij besloten het merk V.me by Visa en de bankgerichte aanpak te behouden."

 

Om de ingebruikneming van V.me by Visa te versnellen, heeft Visa Europa tevens bekendgemaakt dat zij een Europese werkgroep interoperabiliteit in het leven heeft geroepen. Aan de hand van dit initiatief kan Visa Europa de doelstelling van pan-Europese interoperabiliteit voor lokale oplossingen voor virtuele portemonnees extra kracht bijzetten.

 

"Wij zien dat sommige banken ervoor kiezen lokale diensten voor een virtuele portemonnee te ontwikkelen waarmee zij aan de specifieke behoeften van hun markt kunnen voldoen," aldus Wendy Martin: "Wij willen graag met deze diensten samenwerken, zodat ook zij op basis van het acceptatienetwerk van V.me by Visa de voordelen kunnen genieten van pan-Europese interoperabiliteit."

 

Steve Perry, Chief Digital Officer bij Visa Europa, zegt tot slot: "Het nieuws van vandaag komt voort uit onze overtuiging dat virtuele portemonnees een cruciale rol gaan spelen in de toekomst van betalingen. V.me by Visa is een centraal onderdeel van onze strategie voor digitale betalingen voor de lange termijn. Het is voor mij een grote eer de voorzitter te zijn van de nieuwe Europese werkgroep interoperabiliteit. Hiermee blijft Visa zoals van oudsher gebruiken introduceren en aanbieden voor het leveren van eenvoudige en veilige betalingsmethoden voor zowel klant als winkelier."

 

 

www.visaeurope.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie