Vizeum scherpt propositie aan
14-07-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 8759 | Tags:

Onder de noemer Connections That Count heeft mediabureau Vizeum een wereldwijde interne optimalisering ingevoerd. Managing director Roland Teerenstra: "Dit is ingegeven vanuit onze ambitie de contactmomenten tussen klant en consument nóg duurzamer, meetbaarder en effectiever te maken."

Mediabureau Vizeum bestaat inmiddels 10 jaar en heeft wereldwijd een indrukwekkend portfolio opgebouwd. Maar volgens Teerenstra ontstond in het internationale hoofdkantoor van Vizeum ondanks dat succes toch de behoefte om de opgebouwde kennis en ervaring nog beter te benutten.  

 

Extra waarde

Teerenstra: “Om succesvol te blijven moet je meegroeien met een veranderende wereld. Het gaat nu meer dan ooit om contacten die tellen, die duurzaam en meetbaar zijn en die daadwerkelijk iets opleveren voor het merk. Want alleen dát genereert extra waarde voor onze klanten, op korte èn lange termijn. We hebben daarom gekeken hoe we onze kennis, onze specialisten en onze onderzoeksmethoden in die veranderende wereld het beste kunnen inzetten.” Voor Vizeum was dat reden wereldwijd een aantal ingrijpende verbeteringen en veranderingen door te voeren. Zo worden vanaf nu internationale projecten niet meer centraal vanuit London geleid, maar vanaf een steeds wisselende plek vanwaar dat project of die klant het meest effectief aangestuurd kan worden.

 

 

Nieuwe partnerships

Daarnaast zijn er nieuwe partnerships aangegaan met innovatieve bedrijven als Social Embassy, Netsociety. En door zowel lokaal als wereldwijd alle kennis te koppelen - óók binnen het netwerk van het overkoepelende Aegis Media - kan optimaal geprofiteerd worden van de beschikbare expertise binnen het overkoepelende netwerk van Aegis Media. En daarvan gaan volgens Teerenstra natuurlijk ook het merk en de klant profiteren. De samenwerking met die klant wordt geïntensiveerd op zoek naar nieuwe en vernieuwende oplossingen voor hun specifieke markten en wensen.  Om nog beter inzicht te krijgen in alle facetten van consumentengedrag wordt bovendien het beproefde Consumer Connection System (CCS) onderzoek ingezet. CSS is ook een ideale tool om te bepalen hoe social communities voor specifieke merken het beste kunnen worden ingezet. 

 

App

Nieuw is een bijzondere app die Vizeum in eigen beheer heeft ontwikkeld. De app laat in real time zien wat een merk binnen een bepaalde sociale omgeving doet: hoeveel mensen praten erover, hoeveel mensen zoeken naar het merk en wat doen ze ermee? Teerenstra: “Deze connections-app laat niet alleen aan de klant zien wat het effect is van de media-inspanningen maar geeft ons ook inzicht in de effectiviteit van de gegeven adviezen.”

 

 

Teerenstra: ‘De consument van nu krijgt content via vele platforms aangereikt. En bepaalt vervolgens zelf hoe deze content wordt geconsumeerd en wat hij of zij ervan vindt en ermee doet. Soms is een consument een persoon, soms een groep. En al die bewegingen moeten real time inzichtelijk kunnen worden gevolgd om de contactmomenten telkens verder te verbeteren en te verduurzamen. Met deze nieuwe aanpak denken we dat we het beste èn best meetbare advies te kunnen geven voor een duurzame band tussen het merk en de consument.”

 

www.vizeum.nl

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie. Job postings gratis