Nationale Coverdag: Volkskrant Magazine en VARAgids vallen in de prijzen
22-05-2014 17:09:59 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6483 | Tags:

 

Vandaag zijn tijdens de Nationale Coverdag in DeFabrique te Utrecht de Prix de C’Oeuvre en de Cover van het Jaar uitgereikt. De prijzen voor de beste cover van Nederland.

 

De Cover van het Jaar

De Cover van het Jaar 2013 gaat dit jaar naar de VARAgids.

Er waren vijf genomineerden: BoerenBusiness, Linda Mode (met Karl Lagerfeld), VARAgids, VPRO gids en Vrij Nederland. De winnaar komt tot stand op basis van een combinatie van de selectie van de vakjury en de publieksjury. Het publiek kan door middel van een internetstemming uit deze nominaties haar winnaar kiezen.

 

Juryvoorzitter, Sak van den Boom over de winnaar: “Niet alleen visueel en typografisch een topper, ook emotioneel heeft deze cover veel zeggingskracht, door in het vooruitzicht van Brazilië te appelleren aan een van de mooiste momenten in de Nederlandse voetbalhistorie. Het publiek koos massaal voor deze cover als beste van 2013. Aangevuld met de punten van de vakjury, werd deze VARAgids-cover de Cover van het Jaar.

 

De vakprijs Prix de C’Oeuvre

De Prix de C’Oeuvre is toegekend aan Volkskrant Magazine.

Juryvoorzitter, Sak van den Boom over de winnaar: “Volkskrant Magazine verrast, week in week uit. Een groter contrast tussen het strakke format van de krant en het omslag van het wekelijkse magazine is niet denkbaar. Alsof bewust gekozen is voor een coveraanpak zonder concept. De gekozen beeldtaal is vaak zo sterk dat teksten overbodig worden. De ideeën zijn goed en er wordt gewerkt met toptalent. Het magazine laat zich inspireren door vele internationale trendsettende covermakers en is daardoor beeldbepalend geworden voor een internationale coverstijl, waarvan we tijdens de Nationale Coverdagen vele goede voorbeelden hebben gezien. De jury beloont Volkskrant Magazine daarom met de Prix de C’Oeuvre 2014.”

De Prix de C’Oeuvre is een initiatief van de organisatie van de Nationale Coverdag en BBP Media

 

Over BBP Media

BBP Media is met haar merken Telecommerce, Twinkle, MarketingTribune, MarketingFacts, SponsorTribune, en gebied van klantcontact, e-commerce en marketing. In deze vakgebieden heeft BBP Media een unieke positie verworven dankzij haar multichannel benadering. Met de vaktijdschriften, e-mailnieuwsbrieven, opleidingen, awardgala’s en gerenommeerde nationale en internationale beurzen en congressen zorgt BBP Media ervoor dat maandelijks meer dan 100.000 professionals op de hoogte blijven van de actuele ontwikkelingen in hun vakgebied.

 

www.bbp.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie