Voorjaarscampagne Hornbach breekt lans voor mooiere wereld
18-03-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 2775 | Tags:

 

 

Doe wat tegen lelijk. Vanuit die gedachte start Hornbach vandaag haar nieuwe voorjaarscampagne. De nieuwe commercial, vanaf 24 maart in een lange versie te zien op televisie en nu al op www.facebook.com/hornbach.nl, gaat in op psychologische effect van een mooie omgeving. Hornbach wil hiermee het signaal afgeven dat een mooiere omgeving mooiere mensen maakt. Niet bij de pakken neerzitten, maar strijd tegen lelijkheid en creëer jouw eigen positieve, mooie wereld.

 

De voorjaarscampagne sluit naadloos aan op de filosofie van Hornbach om klussers te laten geloven in zichzelf. “Zie deze tv-spot als een bewijs van vertrouwen in iedereen”, legt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, uit. “Met deze nieuwe campagne willen wij klussers motiveren hun projecten weer op te pakken en de wereld op hun eigen manier mooier te maken, of dit nu in de tuin is of in huis. In een lelijke omgeving let niemand op een vuiltje meer of minder. Hier kan je iets mee doen. In de woorden van een van de hoofdfiguren in de spot: ‘Als we onze omgeving mooier maken, maakt het de mensen om ons heen ook mooier.’ Een mooie omgeving zorgt daarnaast voor meer geluk in het leven. ”

 

Dingen oplossen door ze mooier te maken

De titel van de nieuwe tv-spot is Doe wat tegen lelijk en gaat over een bijzonder project in een mistroostig ogende buurt, in een stad ergens in Europa. Grauwe, afbrokkelende gevels en braakliggende, door onkruid overwoekerende tuinen. Eén brok lelijkheid, tot een groepje vrienden besluit de strijd tegen die lelijkheid aan te binden. Hun enthousiasme en vindingrijkheid werkt aanstekelijk en met hulp van steeds meer mensen pakken ze plekken en dingen aan die de omgeving er niet mooier op maken. De onheilspellende sfeer van het begin gaat geleidelijk aan over in een kleurrijk, vrolijk en levendig plaatje. Speciale rol is weggelegd voor twee broers, die door de aanleg van een lelijk kanaal van elkaar werden gescheiden, maar elkaar dankzij het kluscollectief weer  in de armen kunnen sluiten. ”Kijk toch eens”, sluit de verteller van het filmpje af. “Het kan toch niet fout zijn dingen op te lossen door ze mooier te maken?”

 

Over HORNBACH

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 135 jaar en meer dan 15.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu zestien jaar en telt het inmiddels tien vestigingen. HORNBACH won in 2013 voor de achtste keer de Retail Jaarprijs, in de categorie Beste Bouwmarkt van Nederland. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (120.000 artikelen) en grote voorraden (50.000 artikelen).

 

www.hornbach.nl