Webpower brengt vernieuwd email marketing automation platform
23-06-2014 12:32:13 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4112 | Tags:

Vandaag presenteert webpower zijn sterk vernieuwde email marketing automation platform waarbij de marketeer centraal staat. Het platform is user-flow gestuurd en een cockpit biedt de gebruiker vanuit elk scherm inzicht in lopende campagnes, zodat direct kan worden ingegrepen als de resultaten achterblijven bij de verwachtingen. Ter gelegenheid is de naam dmdelivery vervangen door webpower, gelijk aan de bedrijfsnaam.

 

Een volledig nieuwe GUI (Graphical User Interface) is de meest opvallende verandering. Deze GUI is user-flowgestuurd, wat een sterk verbeterde gebruikerservaring oplevert. CEO van webpower Jacco Bouw:“We zijn ooit begonnen met emailmarketingsoftware. In de loop der jaren is de functionaliteit uitgebreid en werden steeds meer kanalen ondersteund, waaronder mobiele en sociale kanalen. Hierdoor nam de complexiteit toe. De nieuwe GUI zorgt ervoor dat gebruikers deze complexiteit niet als zodanig ervaren doordat ze op een logische manier door de verschillende stappen worden geleid.”

 

Een belangrijk aspect van de GUI is dat de gebruiker snel inzicht krijgt in hoe lopende campagnes ervoor staan. Blijven de resultaten achter bij de doelstellingen, dan kan direct worden ingegrepen. Ook dit gebeurt volledig user-flowgestuurd. Als bijvoorbeeld de open ratio van een emailcampagne achterblijft kan in het vervolgscherm eenvoudig de onderwerpregel worden aangepast.

 

CMO van webpower, Laura Nuhaan: “De nieuwe GUI is geïnspireerd door best practices van over de hele wereld. Het mooie van online marketing is dat je resultaten realtime kunt meten en meteen kunt bijsturen. Toch gebeurt dat lang niet altijd. Marketeers zijn al al snel weer druk met de voorbereidingen van de volgende campagne, waardoor de lopende campagne niet geoptimaliseerd wordt. Ons vernieuwde platform maakt die optimalisatie, met name het meten van de effectiviteit en het direct doorvoeren van verbeteringen, zo simpel mogelijk.”

 

Omdat het email marketing automation platform vandaag de dag veel meer kanalen ondersteunt dan alleen email, is de naam dmdelivery vervangen door webpower. “Eén herkenbare naam voor het totale email marketing automation platform is wel zo gemakkelijk. Bovendien sluit webpower veel beter aan bij wat het platform doet: marketeers ondersteunen met online engagement en het verbeteren van de resultaten van hun online campagnes”

 

Over webpower

Webpower is een internationale speler in smart email marketing en marketing automation oplossingen. Dit betekent:


• beter inzicht in (online) klantgedrag en klantprofiel

• hogere engagement door persoonlijke en relevante communicatie

• grotere besparing in tijd en kosten door automatisering

• consistente klantervaring door een geïntegreerde cross-channel aanpak

• hogere conversie uit online marketing communicatie

www.webpower.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie