Webpower geeft mobile marketing nieuwe impuls met push app triggers
18-08-2014 09:00:38 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3550 | Tags:







Een aantal weken geleden ging de nieuwe interface van webpower live. Per vandaag is het platform verder verrijkt met nieuwe features. Het meest in het oog springend zijn de push app triggers, een innovatieve hulp bij retargeting van mailings.


Gebruikers van webpower kunnen vanaf vandaag mobiele push app-notificaties uit laten sturen op basis van vooraf ingestelde triggers. Push app is daarmee na email en SMS de derde response-mogelijkheid. Dit is met name goed nieuws voor bedrijven waarbij de eigen app centraal staat in de (marketing)strategie.


Triggers worden afgesteld op gedrag (zoals het openen van een mail), terugkerende gebeurtenissen (verjaardagen, feestdagen) of het verstrijken van tijd (bijvoorbeeld een week na een bepaalde aankoop). Als van een van deze dingen sprake is, krijgt de klant automatisch een vooraf opgesteld bericht.


Omdat de triggers kunnen worden afgestemd op klantprofielen kan de klant ook persoonlijk beloond worden, voor zijn loyaliteit bijvoorbeeld. Denk aan een extra kortingsactie als hij meer dan vier keer een aankoop heeft gedaan. De trigger is dan het aantal aankopen.


Naast de push app triggers heeft webpower nog een aantal veranderingen ondergaan. Zo is Pinterest toegevoegd aan de social bookmarks. Ook is er een optie gekomen om de previewtekst van een mailing (in de meeste email clients direct na de onderwerpregel zichtbaar) zelf in te stellen. Voorheen was dit standaard de eerste zin van de email. Met een eigen previewtekst trekt de email beter de aandacht, resulterend in een hogere open ratio.


“Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe features die ons email marketing automation platform aanvullen”, licht CEO Jacco Bouw van webpower toe. “Een zo compleet mogelijk scala aan omnichannel mogelijkheden is van essentieel belang voor elke marketeer. De toevoeging van push app triggers, Pinterest als bookmark en de previewtekst-feature zijn nuttige en innovatieve impulsen.”


www.webpower.nl