Weekend van de Wetenschap en NRC Carrière partners festival over wetenschap en technologie
10-04-2014 11:40:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3903 | Tags:

NRC Carrière wordt partner van het Weekend van de Wetenschap, een landelijk festival over wetenschap en technologie dat op 4 en 5 oktober wordt gehouden. Tijdens dit weekend openen vele bedrijven, musea, (onderzoeks)instellingen, laboratoria, universiteiten en tal van andere organisaties hun deuren. Het Weekend van de Wetenschap is een activiteit van de stichting Nationaal Centrum voor Wetenschap & Technologie, met als doel om wetenschap en technologie op een aantrekkelijke manier onder de aandacht te brengen van een breed publiek. In 2013 ontvingen 158 deelnemende organisaties 110.000 bezoekers.

 

“Wij besteden al sinds jaar en dag veel aandacht aan wetenschap in onze titels. De wetenschapsredactie schrijft dagelijks over interessante wetenschappelijke ontwikkelingen en elke zaterdag verschijnt bij NRC Weekend een volledig katern over wetenschap”, zegt  Martijn Timman, sales director van NRC Carrière. “Toch zijn we ons er van bewust dat wetenschap en technologie nog meer op de kaart moeten worden gezet onder het grote publiek. Het belang van deze sectoren voor de Nederlandse arbeidsmarkt zal de komende jaren alleen maar verder toenemen. We zien dat ook terug in de vraag naar gekwalificeerd personeel bij onderzoeksinstellingen en bij research en developmentafdelingen van bedrijven en universiteiten. Het is de taak van NRC Carrière om dit te duiden door goede content én een overzicht van beschikbare carrièrekansen. Het voelt dan ook als een logische stap om samen te gaan werken met Het Weekend van de Wetenschap, net zoals we dat al doen met AcademicTransfer.” NRC Carrière biedt sinds juni 2011 in samenwerking met AcademicTransfer een actueel en volledig overzicht van banen in technologie, research & development en wetenschap.

 

“Innovatie is de toekomst en met het Weekend van de Wetenschap investeren we in die toekomst”, zegt Harold Lamme, projectmanager van het Weekend van de Wetenschap. “Hoe meer bedrijven, onderzoeksinstellingen, musea en universiteiten deelnemen, hoe meer mensen wij inspireren en kunnen stimuleren in hun innovatie. Gezamenlijk laten wij zien hoe hard Nederland aan de weg timmert. Met het delen van kennis maken we ons land groter. We zetten organisaties op de kaart en stimuleren jongeren. Wij zijn een slim land. Dat moeten we behouden en stimuleren. Met NRC Carrière als partner van het weekend, komt ons te bereiken doel weer een stap dichterbij.”

 

Op 1 oktober verschijnt een speciale uitgave van het Carrière-katern bij nrc.next over het Weekend van de Wetenschap. Daarin wordt het programma voor 4 en 5 oktober bekend gemaakt. In de periode van 1 september tot en met 1 november 2014 wordt ook online aandacht besteed aan het Weekend van de Wetenschap en de organisaties die eraan meedoen.

 

Over NRC Carrière

NRC Carrière is het arbeidsmarktplatform van NRC Media. Adverteren bij NRC Carrière kan crossmediaal met nrccarriere.nl, nrc.nl/carriere, nrc.next en NRC Weekend. De doelgroep is 20 tot 55 jaar oud en hoogopgeleid. 61% van hen is latent zoekend naar werk.1) Door kwalitatieve content online en offline te combineren met relevante functies bindt NRC Carrière deze doelgroep aan zich. Het blog nrc.nl/carriere en het job board nrccarriere.nl hebben samen 148.000 unieke bezoekers per maand.4) Het Carrière-katern verschijnt wekelijks bij nrc.next op woensdag, met een betaalde oplage van ruim 72.000 2) en een bereik van 280.000 3) mensen. NRC Weekend heeft een betaalde oplage van ruim 284.000 2) en bereikt 838.000 3) mensen.

Bronnen:

1) Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) 2013-II; base: Nederlandse beroepsbevolking 18-60 jaar

2) HOI Q1-Q2 2013 gemiddelde oplage (inclusief replica)

3) NOM Print Monitor 2012-II - 2013-I

4) maandgemiddelde Google Analytics januari-oktober 2013

 

www.nrccarriere.nl

www.nrc.nl  

www.hetweekendvandewetenschap.nl

 

 

 Banner