Welke.nl en Packmee gaan samenwerken
14-01-2014 12:16:16 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6985 | Tags:

Welke.nl, de grootste online inspiratiebron van de Benelux en Packmee, het initiatief om kleding via pakketpost in te zamelen, gaan samenwerken.

 

Vanaf 1 februari zal de webshop van Welke.nl, met een flyer in grote verzenddozen, aan haar klanten vragen om de doos een tweede leven te geven. Dat kan door gebruikte, maar bruikbare kleding, schoenen en huishoudelijk textiel in de doos te stoppen en gratis te verzenden naar Packmee. Ten minste 50% van de winst die Packmee hiermee maakt, komt ten goede aan de goede doelen KiKa en Stichting Kinderpostzegels. Ook zal Welke.nl haar mediakanalen inzetten om Packmee onder de aandacht van haar klanten te brengen.

 

Jan-Jaap van der Klei, mede eigenaar Welke.nl: “De Welke community is inmiddels uitgegroeid tot bijna 5 miljoen bezoekers per maand. Allemaal uit het Nederlandse taalgebied. Door deze actieve en betrokken groep consumenten actief te wijzen op de het initiatief van Packmee, worden onze verpakkingen ingezet voor een goed doel.

 

Goede match

John Mijnster, initiatiefnemer van Packmee, is blij met de samenwerking: “Welke.nl is maandelijks goed voor bijna 5 miljoen bezoekers. Dit zijn overwegend vrouwen die een inspirerend idee willen delen of juist op zoek zijn naar inspiratie. Deze doelgroep sluit heel goed aan bij de doelgroep van Packmee.”

 

Over Welke.nl
Welke.nl wordt geëxploiteerd door media mij. te Amsterdam. Een innovatieve uitgeverij, die succesvol de overstap heeft gemaakt van een traditionele magazine uitgeverij naar digitaal uitgeven. Welke.nl is een inspirerende omgeving, die volledig gevoed wordt door gebruikers en fans. De site heeft maandelijks 5 miljoen bezoekers, die gemiddeld 69 minuten per maand op de site te vinden zijn. Het aantal bezoekers per maand groeit met 30%. Welke.nl is voor de bezoekers de belangrijkste bron van inspiratie in het dag dagelijkse leven. Van inspirerende gerechten, leuke zelf maak ideeën, tot inspiratie om meer sfeer in huis te krijgen.

 

Over Packmee
Packmee gelooft dat het mogelijk is om commercie en maatschappelijk verantwoord ondernemen te verenigen, in een voor de Nederlandse markt uniek concept. Gebruikte, maar bruikbare kleding kan gratis in iedere grote doos worden meegegeven aan de pakketchauffeur van PostNL of worden afgegeven op een van de 2.600 postkantoren. Ten minste 50% van de winst die Packmee maakt, komt ten goede aan de goede doelen KiKa en Stichting Kinderpostzegels. Op de website van Packmee www.packmee.nl staat een verzendlabel dat kan worden uitgeprint. Daarnaast kan ook met een zwarte stift het gratis antwoordnummer (Packmee, antwoordnummer 7, 2740 VG, Waddinxveen) op de doos worden geschreven.  

 

www.packmee.nl

www.welke.nl

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie