Willem Sijthoff koopt Binnenlands Bestuur van Wolters Kluwer
14-10-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6949 | Tags:

Binnenlands Bestuur, onderdeel van Wolters Kluwer, wordt ondergebracht bij Sijthoff Media Groep en gaat deel uitmaken van de Adfo Groep. Kluwer verkoopt ook nog andere titels. Binnenlands Bestuur, een onafhankelijk multimediaal platform voor hoger opgeleide ambtenaren en bestuurders bij de lokale overheid, bestaat uit het tijdschrift, de website, een aantal digitale nieuwsbrieven en diverse social media-groepen.

 

Willem Sijthoff, directeur Adfo Groep: "Wij zijn blij met de komst van Binnenlands Bestuur; een interessante aanvulling op het portfolio van de Adfo Groep, met stuk voor stuk sterke crossmediale titels met een eigen karakter en een goede positie en reputatie. Bovendien zijn de uitdagingen waar Binnenlands Bestuur voor staat gelijkwaardig met de uitdagingen van de Adfo Groep. Een interessant aspect daarbij is dat het een titel is die zich in een markt begeeft die erg aan verandering onderhevig is, zoals het feit dat er steeds meer taken bij lagere overheden worden neergelegd."

 

Sijthoff zegt op verschillende onderdelen synergie te kunnen behalen: "We hebben het afgelopen jaar flink geïnvesteerd in de activiteiten van Adfo Groep, zoals de restyling van de bladen Communicatie en Adformatie; volgende maand wordt er een geheel nieuw online platform geïntroduceerd en starten we met de introductie van een abonnementenmodel voor Adformatie. Ook hebben we een boeken- en eventtak opgezet. De opgedane kennis kan nu voor een belangrijk gedeelte worden gebruikt voor de verdere uitbouw van de Binnenlands Bestuur-activiteiten."

 

Frank Vrancken Peeters, CEO van Wolters Kluwers Nederland, zegt over de verkoop: ‘Wij zijn blij dat we in Adfo Groep een geschikte koper hebben gevonden die Binnenlands Bestuur verder kan ontwikkelen. Aangezien we vorig jaar ook een aantal onderdelen van ons portfolio aan de Adfo Groep hebben verkocht, gaan we er ook nu van uit dat de impact voor de klanten beperkt blijft.’

 

Kluwer verkoopt de titel Assurantie Magazine en de daarbij behorende activiteiten en de uitgaven van Kluwer Financieel Management en Kluwer Management aan Vakmedianet. Assurantie Magazine, waar oud-Tijdschrift voor Marketing/Adfo-hoofdredacteur Theo van Vugt werkzaam is, is het platform voor de professional werkzaam in de financiële dienstverlening. Naast de tijdschriften Accountancy Magazine en AMplus, een tweetal emailnieuwsbrieven en het online platform AMweb, biedt Accountancy Magazine ook het AMjaarboek, AMjurisprudentie, AMmasterclasses en de Verzekeringsbranchedag. Kluwer Financieel Management en Kluwer Management is een breed portfolio met tijdschriften, online platforms, opleidingen en l boeken voor de CFO, Controller, Administrateur en algemeen management. Vakmedianet zal een vestiging openen in Deventer.

 

Vorig jaar nam Sijthoff Media Groep met succes een aantal titels over van Kluwer (o.a. Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Communicatie). Vakmedianet nam destijds onder andere Gids voor Personeelsmanagement) over. De transacties passen in de wereldwijde strategie van Wolters Kluwer, dat zich richt op beroepsgroepen als juristen, accountants, financiële professionals en medische professionals met gespecialiseerde informatieoplossingen die hen ondersteunen bij het uitvoeren van hun werkzaamheden. Wolters Kluwer investeert vooral in segmenten waarin een leidende positie bereikt is en waarin geprofiteerd kan worden van de wereldwijde schaal van het bedrijf.

 

www.binnenlandsbestuur.nl

www.adfogroep.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie