Wolters Kluwer verkoopt Assurantie Magazine aan B+B Vakmedianet
14-10-2013 07:25:25 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4413 | Tags:

Uitgever B+B Vakmedianet neemt de producten en activiteiten van de Kluwer-uitgeefportfolio’s op het gebied van Assurantie en Management & Financieel Management over met onder meer Assurantie Magazine en boektitels als   Business Model Generatie   en Leren samenwerken tussen organisaties (Managementboek van het Jaar). Met deze nieuwe overname versterkt Vakmedianet zijn positie in business-to-business-informatie verder.

 

Vorig jaar nam Vakmedianet al een aantal Kluwer-portfolio’s over op het gebied van HR, Arbo, OR, Facility Management en Management Support, alsook de HR-titels van VNU Media. Dit jaar zijn daar het vakblad Warmtepompen en een aantal community-websites aan toegevoegd.

 

Kluwer en Vakmedianet zijn overeengekomen dat alle merken en titels van de uitgeefclusters Assurantie en Management & Financieel Management inclusief alle medewerkers van deze onderdelen overgaan naar de nieuwe eigenaar. Met deze merken kan Vakmedianet zijn uitgeverij, die scherp gedefinieerde communities van professionals voorziet van relevant nieuws en relevante achtergrondinformatie, verder uitbouwen. Vakmedianet zet de nieuw verworven activiteiten voort vanuit zowel de vestiging in Alphen aan den Rijn als vanuit een nieuwe locatie in Deventer.

 

Ruud Bakker, algemeen directeur van Vakmedianet: “De product/marktcombinaties van de Kluwer-titels die wij overnemen, sluiten uitstekend aan bij de positionering van Vakmedianet als aanbieder van vakinformatie die professionals direct antwoorden op hun vragen geeft. De breedte en de diepte van de informatie op het gebied van verzekeringen, financieel en algemeen management sluiten aan bij de positionering van Vakmedianet als aanbieder van relevante informatie tussen Google en consultant.”

 

Vakmedianet heeft het afgelopen jaar samen met aandeelhouder Nimbus Hands On Investors aanzienlijk geïnvesteerd in de productportfolio’s op het gebied van HR, Arbo, OR, Facility Management en Management Support. Bakker: “We hebben de laatste 12 maanden hard gewerkt aan de verdere uitbouw van de uitgeverij, zowel in vernieuwing van bestaande producten, als het ontwikkelen van nieuwe concepten die ondersteund door de nieuwste technologie naar de markt gebracht worden. Met behoud van een gezonde winst is groei onze nummer 1-doelstelling. Wij zien goede mogelijkheden om verdere groei te realiseren met de nieuwe titels die een lange relatie hebben met hun communities.”

 

“Wij zijn blij dat we in B+B Vakmedianet een geschikte koper hebben gevonden die deze portfolio’s verder kan ontwikkelen. Zowel Assurantie Magazine als de uitgaven van Kluwer Financieel Management en Kluwer Management passen goed bij de strategie en positionering van de nieuwe eigenaar”, aldus Frank Vrancken Peeters, CEO van Wolters Kluwer Nederland.

 

De voorgenomen verkoop is voor consultatie aan de ondernemingsraad van Kluwer voorgelegd. Ook de vakbonden zijn geïnformeerd. Als alle gebruikelijke procedures zijn afgerond, kan de verkoop naar verwachting begin november worden afgerond. De financiële gegevens van de transactie worden niet bekendgemaakt.

 

www.vakmedianet.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie