Worldcom lanceert nieuw e-book voor CMO’s
24-07-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4584 | Tags:

De Worldcom Public Relations Group lanceert een nieuw en gratis e-book: Global and Local Marketing Guide for CMOs: 2013 Edition. Dit e-book helpt CMO’s bij de ontwikkeling van nieuwe marketingstrategieën en de uitbreiding naar nieuwe geografische gebieden. In het e-book bespreken veertig Worldcom-partners uit 15 landen de ins en outs op het gebied van marketing en public relations in hun respectieve landen.

 

In de huidige mondiale economie hebben CMO’s zowat de meest uitdagende baan binnen hun bedrijf. Van hen wordt verwacht dat ze met steeds kleinere budgetten hun merk onderscheidend neerzetten in een overvolle markt. Organisatieadviesbureau Accenture heeft onlangs de resultaten van zijn derde CMO Insights Survey gepubliceerd, waarin het bureau onderzocht hoe CMO’s omgaan met de uitdagingen op hun vakgebied. Niet geheel verwonderlijk blijken CMO’s moeite te hebben het tempo van de markt bij te houden. Ondanks de toegenomen beschikbaarheid van waardevolle data, geschoold personeel en de nieuwste technologieën voelen de CMO’s zich minder dan vorig jaar bereid om veel energie te steken in klantbinding.

 

One-stop-shop voor marketeers

“Dit e-book is een one-stop-shop voor marketeers die op zoek zijn naar inzicht in de wereldwijde markten. Het boek biedt o.a. waardevolle informatie over de sectoren automotive, financiële dienstverlening, gezondheidszorg en retail”, zegt Stephanie Paul, voorzitter van de Worldcom Group en algemeen directeur van Philips Group in Brisbane. “Net als vele CMO’s bevinden onze partners zich in een internationale netwerkomgeving. Hun ervaring is gebundeld in dit e-book, waarmee inzichtelijk  wordt gemaakt waar CMO’s over moeten nadenken voordat ze een wereldwijde marketing en public relations-campagne overwegen.”

 

Social media prioriteit

Opmerkelijk is dat 88% van de respondenten aangeeft dat e-mail de favoriete methode is als het gaat om B2B-communicatie, terwijl 34% social media noemt als de favoriete methode in consumentencommunicatie. Daarbij ziet 76% social media outreach als een prioriteit voor zijn bedrijf of klant. Facebook wordt gezien als het toonaangevende sociale netwerk en LinkedIn als het belangrijkste professionele netwerk.

 

“Onze partners kunnen het e-book op verschillende manieren inzetten. Ze kunnen het bijvoorbeeld gebruiken als onderdeel van een direct mail of nieuwsbrief naar zakenpartners, of het posten op hun website of verspreiden via hun social media accounts. Maar natuurlijk kunnen ze het e-book ook aan prospects verstrekken”, geeft Paul aan.

 

Gratis Download
Een gratis versie van het e-book is hier te downloaden.

 

www.worldcomgroup.com

www.worldcomemea.com

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie. Job postings gratis