WTF.nl zet Snapchat in
03-03-2014 13:33:13 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4182 | Tags:

WTF.nl, online platform met verbazend nieuws, bouwt een case met een social campagne op het jongerenplatform Snapchat. Via Snapchat worden wereldwijd dagelijks zo’n 350 miljoen foto’s en video’s gestuurd. Ter vergelijking: het populaire Instragram blijft steken op zo’n 40 miljoen. In Nederland groeit Snapchat in rap tempo naar 700.000 actieve bezoekers.

 

WTF.nl heeft een bereik van ruim 2 miljoen unieke bezoekers per maand. Via social media-kanalen staat het platform dagelijks in contact met de doelgroep. Via Facebook, Twitter, Instagram en Whatsapp worden dagelijks WTF.nl-berichten gedeeld door door de community. 

 

WTF.nl-doelgroep

Snapchat raakt de jongste laag van de WTF.nl-doelgroep. Met deze winactie weet WTF.nl ruim 500 snapchatters actief te betrekken, waarbij 2000 vanaf de zijlijn meekijkt. 

 

Prijs

In de oproep wordt de actie en de prijs gecommuniceerd. Die prijs, die bedenk je zelf. De Snapchatters delen 5 dagen lang hun zelfbedachte droomprijs met een foto of video met WTF.nl. Meer dan 500 Snapchats komen er binnen. De prijzen variëren van een tatoeage tot een jaar lang gratis strings, van een Kinder Suprise-ei, een vogelspin, tot een date met Doutzen.

De meest gevraagde prijs; een iPhone. En natuurlijk auto's, vooral veel Mini Coopers.

 

Winnaar

De uiteindelijke winnaar wordt bekend gemaakt via Snapchat en wint een zelfgevraagde tamdemsprong uit een vliegtuig. Hoofdredacteur Dennis van Luling: 'Het idee was de communicatie op te zoeken met onze jongere doelgroep tot 25 jaar. Dat is zeker gelukt. Daarnaast wilden wij de kansen benutten van dit snelgroeiende medium. En, waar Facebook nog steeds één van onze belangrijkste social-mediakanalen blijft, is de leeftijd daar gemiddeld een stuk hoger. Wij focussen ons met WTF.nl op mannen en vrouwen tussen de 18 en 35. De Snapchatters zitten vooral aan de onderkant van die groep. Jongeren zijn actiever op platformen als Whatsapp en Snapchat. We hebben met deze actie een mooie basis gelegd om te laten zien wat ons merk op zo’n podium te bieden heeft.'

 

www.wtf.nl  

 

 
  
 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam

 

  Cross Media Awards 2014 - Stuur jouw cases in!