Zoutjesmerk Chio zet in op branded online game - ChioGuessr
20-01-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4407 | Tags:

 

 

Zoutjesmerk Chio heeft afgelopen week een branded online game, ChioGuessr genaamd, gelanceerd. Door middel van dit spel zet Chio in op het versterken van de merkbeleving en brandloyalty. Online neemt hierdoor naast TV een steeds prominentere rol in binnen de communicatie mix van Chio.

 

Het doel van ChioGuessr is om te raden waar ter wereld je bent gedropt in Google Streetview. De speler krijgt een willekeurige plek te zien in Google Streetview. Door goed om zich heen te kijken moet de speler raden waar ter wereld hij is. Hoe nauwkeuriger de speler de juiste locatie raadt, hoe meer punten er worden verdient. Deelnemers maken door zich te registreren kans op een aantal prijzen, met als hoofdprijs een rondreis door het westen van de USA voor 2 personen.

 

Volgens Theo Toering, Marketing & Sales manager van Chio, ligt er een mooie match tussen het spel en de positionering van Chio. “Chio vindt dat de wereld fantastisch is en dat iedereen in Nederland dat mag proeven en beleven. Onze pay-off is niet voor niets The World tastes great, have some Chio. Dit uit zich niet alleen in een groot en ruim assortiment met uiteenlopende wereldse smaken zoutjes maar nu ook in een uitdagend online spel waarbij ook de wereld centraal staat en de speler kans maakt op mooie prijzen”, aldus Theo.

 

Het spel maakt gebruik van de techniek van GeoGuessr, een spel dat vorig jaar de nodige aandacht kreeg in de pers. Digitaal bureau DAYLEE heeft ChioGuessr bedacht en samen met Blocklevel uit Hilversum en GeoGuessr uit Zweden er een volledige Chio branded online game van gemaakt en deze uitgebreid. Het verschil tussen GeoGuessr en ChioGuessr zit, naast de Chio branding, met name in de mogelijkheid tot het winnen van prijzen en het makkelijker uit kunnen dagen van je vrienden, o.a. via Facebook.

 

 

De game kan zowel in de browser, via www.raadwaarjebent.nl, als binnen Facebook gespeeld worden via een geïntegreerde Facebook App. Hierdoor kunnen mensen elkaar ook via Facebook uitdagen en elkaars score verslaan. Dit zorgt ervoor dat het spelen van ChioGuessr niet zozeer draait om het winnen van prijzen maar eerder om je vrienden te laten zien hoe goed jij de wereld kent. De Facebook App is te vinden op de Facebookpagina  van Chio.

 

ChioGuessr kan tot 21 februari gespeeld worden en wordt met name online gepromoot o.a. via Facebook.

 

www.raadwaarjebent.nl

www.intersnack.nl
 
  
 
 
  
 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie