Nieuws.
Kinetic en JCDecaux starten flexibele postercampagne Black Friday voor MediaMarkt
MediaMarkt komt in verband met Black Friday de hele week met dagelijks wisselende posters als buitenreclamecampagne. De campagne is een samenwerking van Kinetic, JCDecaux en MediaMarkt
Centercom Buitenreclame neemt Bereik over
Centercom Buitenreclame neemt een meerderheidsbelang in Bereik. Bereik exploiteert ruim 75 digitale grootformaat schermen. Met deze deelneming vergroot Centercom zijn digitale footprint in de Nederlandse OOH-markt
MobPro lanceert selfservice programmatic DOOH en mobiel inkoopplatform
MobPro begint onder de naam Sage+Archer een selfservice programmatic DOOH en mobiel inkoopplatform. Marketeers kunnen daarmee zelfstandig naast mobiel ook digitale out-of-home-advertenties inkopen
Pitch reclame-exploitatie haltes noordelijk deel Vervoerregio Amsterdam
De Vervoerregio Amsterdam heeft een pitch uitgezet voor het beheer, onderhoud en de reclame-exploitatie van het haltemeubilair van het openbaar vervoer
Amsterdam voert reclamebelasting in
De gemeente Amsterdam gaat per 1 januari 2020 reclamebelasting herinvoeren nadat die in 2015/2016 werd afgeschaft. Dit heeft de Amsterdamse gemeenteraad besloten
Motion Design Festival op Amsterdam Centraal Station
Donderdag 7 november 2019 staat Amsterdam Centraal Station in het teken van motion design. Op alle 80 digitale schermen in het station wordt 24 uur lang internationale motion design getoond
FOX lanceert serie War of the Worlds met OOH-stunt
Op verschillende plekken in Nederland was een indringend geluid te horen, in Amsterdam was boven het Museumplein en de Johan Cruijff ArenA vreemde lucht te zien en er is een onbekend object geland op het Museumplein in de hoofdstad
JCDecaux voorziet tramhaltes van songteksten
Kunstenaar Frankey heeft op verzoek van JCDecaux vijf tramhaltes in Amsterdam voorzien van songteksten van zangers van toen en nu
IAB Nederland publiceert DOOH-handboek
De Taskforce Digital Out-of-Home van IAB Nederland brengt het eerste DOOH-handboek op de Nederlandse markt. Het handboek biedt een overzicht van technische, operationele en commerciële aspecten van dit medium
Qmusic zet bekende gebouwen te koop
Radiozender Qmusic heeft te koop-borden geplaatst op verschillende nationale monumenten en panden van landelijke en lokale media. Dit deed het station in aanloop naar Het Huis van Q
Hillenaar Outdoor wint Abri aanbesteding in Nieuwegein
Hillenaar Outdoor exploiteert vanaf 2020 negentig Abri’s en dertig vrijstaande (digitale) reclamevitrines in Nieuwegein. Dat heeft het buitenreclamebedrijf uit Leiderdorp vandaag bekend gemaakt
Exterion Media neemt landelijk tankstationnetwerk MMD Media over
Exterion Media neemt per direct het tankstationnetwerk van MMD Media over. Het netwerk bestaat uit 1378 digitale schermen verspreid over 607 tankstations door Nederland
Exterion Media faciliteert campagne Free a girl
Exterion Media heeft de mediaruimte, de DOOH-schermen en de locatie beschikbaar gesteld, evenals de techniek ontwikkeld voor de campagne Fight child prostitution as if she was your own
Validators en Exterion verzorgen innovatieve OOH-campagne Sky Radio
Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio en Exterion Media onderzoek uitgevoerd om te achterhalen of je binnen een categorie kunt bewegen door middel van Out of Home. De radiozender van Talpa wilde groeien in de categorie 'radio luisteren op het werk'
Interbest en Ngage Media zijn nu Ocean Nederland
Interbest en Ngage Media zijn samengegaan in Ocean Nederland. Met het launch event op donderdag 3 oktober 2019 is het startschot gegeven voor de introductiecampagne The Urge to Show
Hillenaar Outdoor exploiteert nieuwe objecten in Dordrecht
Hillenaar Outdoor exploiteert sinds 1 oktober 2019 twee digitale objecten bij de A16 en de N3 nabij Dordrecht
Centercom breidt uit in Twente en West-Brabant
Centercom heeft de gemeentes Dinkelland, Tubbergen en Rucphen toegevoegd aan het concessienetwerk van Centercom. Eind 2019 zal ook Haaksbergen hieraan worden toegevoegd
Hillenaar Outdoor breidt uit met concessies Heusden en Steenwijkerland
In twee provincies breidt Hillenaar Outdoor uit met een groot aantal abri’s. Het outdoorbedrijf biedt per direct 78 vakken aan in Heusden in Noord-Brabant en 35 in Steenwijkerland in Overijssel
Design in Motion op 80 digitale schermen bij Amsterdam Centraal Station
Donderdag 7 november 2019 vindt de eerste editie van Design in Motion plaats: 24 uur lang is het motion design werk vanuit de hele wereld te zien op alle 80 digitale schermen op Amsterdam Centraal Station
Hillenaar Outdoor en Unicef werken tot eind 2019 samen
Hillenaar Outdoor en Unicef werken tot eind 2019 samen. De samenwerking is in het voorjaar 2019 van start gegaan en bestaat uit het kosteloos beschikbaar stellen van outdoorreclamezuilen
Ede kiest voor Hoffman Outdoor Media
De gemeente Ede heeft Hoffman Outdoor Media verkozen als exploitant van de reclamedisplays. Tweezijdige kunststof Citydisplays vervangen de metalen 2-signs van Centercom Buitenreclame
Hillenaar Outdoor start radiocampagne
Hillenaar Outdoor is gestart met een radiocampagne om haar eigen digitale media, masten en abri's onder de aandacht te brengen
Philip Meijer Sales Director Hillenaar Outdoor
Hillenaar Outdoor breidt in september 2019 uit met Philip Meijer als Sales Director en Michiel Planthof als salesmanager. Beide heren komen uit de OOH-branche en stappen over van respectievelijk Clear Channel en Beyond Outdoor
Het stadsmeubilair kleurde mee met Pride Amsterdam
Rood, oranje, geel, groen, blauw en paars, het kleurrijke evenement was onlangs terug in hartje Amsterdam. Het stadsmeubilair van JCDecaux kleurde 27 juli t/m 4 augustus 2019 mee met het befaamde Pride Amsterdam
Hillenaar Outdoor breidt uit in Zoetermeer en Leiderdorp
Hillenaar Outdoor exploiteert vanaf 12 augustus 2019 vijftien vensterbillboards in Zoetermeer en vier in Leiderdorp.
[Onderzoek] Sterkere emotionele impact bij groot formaat digital Out of Home
Uit onderzoek van Ngage Media, Kinetic en Validators blijkt dat grote digitale schermen nog beter in staat zijn de aandacht vast te houden dan kleinere schermen, waardoor er een hogere kans is op een emotionele respons
Groene Daken op abri's in Utrecht krijgen navolging
Clear Channel Nederland heeft als winnaar van een Utrechtse aanbesteding van bushokjes, 316 bushokjes voorzien van een groen dak met sedum-vetplanten en 100 van zonnepanelen. De eis was duurzaamheid. Dit initiatief krijgen navolging
Dagelijkse posts van RUMAG op billboards Interbest
RUMAG en Interbest komen deze zomer met een gezamenlijke campagne. Zes weken lang wordt er iedere dag een nieuwe RUMAG-snelwegpost op de digitale schermen van Interbest geplaatst
Wierish Debipersad Commercial Director van Clear Channel Nederland
Wierish Debipersad is aan de slag gegaan als Commercial Director bij Clear Channel Nederland. Hij geeft leiding aan alle commerciële afdelingen binnen het outdoor-advertisingbedrijf
OOH-campagne Hak bij Exterion om stazakken te promoten
ExterionMedia heeft een meerweekse campagne verzorgd voor HAK. OOH werd ingezet in combinatie met tv-billboarding om groenten in stazakken te promoten