Global doet bod op Exterion Media
14-10-2018 17:01:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3197 | Tags:

Het Britse mediabedrijf, vooral actief in radio met onder meer Heart, Capital, LBC, Classic FM, Smooth, Capital XTRA en Radio X, doet een bod op Exterion Media, buitenreclamebedrijf dat opereeert in Groot-Brittannië, Ierland, Nederland, Frankrijk en Spanje.

Global heeft grote ambities in outdoor advertising en nam onlangs ook Primesight en Outdoor Plus over.

Exterion Media is in bezit van het reclamecontract voor de Londense metro- en spoorwegnetwerken. Ook heeft het bedrijf de concessies voor de metronetwerken van Newcastle, Liverpool en Glasgow. Exterion Media is de grootste speler in autobusreclame in de UK.

In Nederland is Exterion Media marktleider. Een groot deel van het bereik van Exterion Media in Nederland komt voor rekening van de NS-concessies die exclusief bereik op de treinstations in Nederland oplevert. Voorts heeft Exterion Media consessies in een groot aanta steden, waaronder in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Groningen, Nijmegen en Amstelveen.

Of het bod slaagt, lijkt vooral af te hangen van de mededingingsautoriteiten in Groot-Brittannië, de verwachting is dat dit geen opstakel zal zijn. Wat de gevolgen zullen zijn voor Exterion Media in Nederland is op dit moment nog niet bekend. Het is nog even wachten op nieuws omtrent de naam, operatie, investeringen, personeel en strategie.

Het volledige persbericht staat op DutchCreativeIndustry.com

www.exterionmedia.nl
www.global.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie