CS Digital Media wint aanbesteding metro Amsterdam
02-11-2017 09:06:00 | Door: Katja Brokke | hits: 4265 | Tags:

De gemeente Amsterdam heeft bekendgemaakt de voorlopige gunning van de concessie aanbesteding voor reclame in het metronet Amsterdam toe te kennen aan CS Digital Media. Met het verwerven van de aanbesteding, voor een maximale periode van 15 jaar, versterkt CS Digital Media zijn huidige positie als DOOH-mediaexploitant in de Nederlandse metronetwerken.

Het metronetwerk Amsterdam zal binnen de nieuwe overeenkomst, welke aanvangt op 1 april 2018, volledig digitaal worden uitgevoerd. Op alle 38 stations van de Oost- en Ringlijn en de nieuwe Noord-Zuid lijn zullen in totaal 280 digitale schermen gepositioneerd worden die allen 4K beeldkwaliteit vertonen via een mix van 75”-, 86”- en 98”-schermen. Het totale netwerk zal een mediabereik genereren van ruim 4 miljoen reizigers per week.

Programmatic Amsterdam

Het netwerk van digitale schermen zal vanaf de start, in samenwerking met MyAdbooker, volledig gebruikmaken van programmatictechnologie.

Begin 2017 is CS Digital Media een samenwerking aangegaan met MMD Media. Door de primaire focus op volledige programmatic netwerken die CS Digital Media inzet, hebben partijen besloten de samenwerking voor de gezamenlijke sales per 2018 te beeindigen. MMD Media en CS Digital Media blijven op het gebied van programmatic out of home nauw met elkaar samenwerken.

Radjen van Wilsem, CEO van CS Digital Media: “Het handhaven en uitbreiden van de concessie in Amsterdam, stelt ons in de gelegenheid om vanaf startdatum een netwerk uit te rollen waar wij gebruik maken van alle door ons in de afgelopen jaren ontwikkelde technologieën.”

www.csdm.online

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie