Heineken voerde real-time DOOH-campagne tijdens Olympische Spelen via Exterion Media
30-03-2018 16:16:28 | Door: | hits: 2156 | Tags:

Heineken voerde tijdens de Olympische Spelen campagne op de digitale schermen van Exterion Media. De gouden successen van de Nederlanders olympiërs werden rond de spits real-time uitgezonden op straat. De uitreikingen waren als korte video-edits zichtbaar op de schermen.

Doel van de campagne was: in het moment te zitten. In een toelichting aan Emerce schetst mediamanager Andrea Huijssoon dat DOOH een goede aanvulling is op social media.

Over het resultaat van de campagne valt nog niets te zeggen, deze wordt achteraf berekend op basis van kosten en zichtbaarheid. De buitenreclamecampagne was onderdeel van een breder mediaproject.

Heineken heeft tijdens de campagne ook afspraken gemaakt met SBS en TMG om videostreams van de huldiging en bijzonderheden uit het Holland Heineken House naar hen door te zenden. Behalve op buitenreclame waren ze ook op Facebook te zien.

Huijssoon: "Het netwerk van Exterion Media alleen bereikt(e) naar schatting enkele honderdduizenden passanten per unieke videoclip."

www.exterionmedia.com
www.heineken.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie