Kinetic en JCDecaux starten flexibele postercampagne Black Friday voor MediaMarkt
28-11-2019 11:25:00 | Door: David de Jong | hits: 1002 | Tags:

MediaMarkt komt in verband met Black Friday de hele week met dagelijks wisselende posters als buitenreclamecampagne. De campagne is een samenwerking van Kinetic, JCDecaux en MediaMarkt. Op deze manier wil MediaMarkt haar aanbiedingen onder de aandacht brengen.

In samenwerking met Kinetic, JCDecaux en MediaMarkt wordt er elke dag een andere poster opgehangen op 1000 locaties door het hele land. In totaal zijn er 7000 posters gedrukt. De aanbieding op de poster is een paar dagen geldig, waardoor de boodschap op elk moment actueel blijft. Van dinsdag tot en met donderdag zijn de Preparty-aanbiedingen en vanaf vrijdag volgen de Black Friday-acties. 

Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux: “Wij bespeuren bij vooral retailers de behoefte naar een alternatief voor de huis-aan-huisfolder die snel uit de grote steden van Nederland verdwijnt. Door dagelijks de abri-affiches te wisselen, kunnen deze bedrijven nu ook zichtbaar op straat deze aanbiedingen communiceren. Met de zekerheid dat deze ook daadwerkelijk gezien worden door het grote publiek. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat deze eerste campagne van de MediaMarkt door veel adverteerders herhaald gaat worden.”

Vanwege de korte actieperiodes die zij hanteren, kiest MediaMarkt normaal liever voor de flexibiliteit van digitale objecten. Hun actieperiode wijkt namelijk altijd af van de standaard inzet van analoge OOH, die minimaal een volle week bedraagt. Door voor posters te kiezen is MediaMarkt constant en met verschillende aanbiedingen zichtbaar tijdens de gehele Black Friday-periode en realiseren ze een hoger bereik en een bredere nationale spreiding dan met digitale inzet. In feite combineren ze met deze campagne de voordelen van klassieke- en digitale OOH: het bereik en de spreiding van een abricampagne, plus de flexibiliteit van digitaal.

Petra van der Meer, OOH-mediaspecialist bij Kinetic: “MediaMarkt kiest al langer voor digitale OOH om hun Black Friday-proposities onder de aandacht te brengen. Maar met deze primeur qua inzet konden we ook nog het bereik van de campagne enorm vergroten. We vinden het daarom ook vanuit planningsoogpunt geweldig dat MediaMarkt op deze manier toch gebruik kan maken van dat voordeel van OOH, zonder in te leveren op de relevantie van de aanbiedingen.”

www.mediamarkt.nl
www.kineticww.com
www.jcdecaux.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie