OOHA Media verzorgt weather targeting-campagne CheapTickets
30-01-2018 13:36:09 | Door: Katja Brokke | hits: 2294 | Tags:

OOHA Media heeft samen met CheapTickets een campagne op haar digitale snelwegmasten laten draaien. De live adaptive advertentie was alleen te zien was op het moment dat het regende. Via meteogegevens op internet werd gekeken of er binnen een bepaalde straal om de mast neerslag viel. Indien dit het geval was, werd de campagne automatisch getoond.

Joost de Wit, content- en campagnemanager van Travix, het moederbedrijf van CheapTickets, geeft aan dat het websitebezoek op Cheaptickets.nl stijgt als het regent. Het inzetten van snelwegmasten op basis van neerslag is daarom een logische zet om het bezoek naar de website te vergroten. Wanneer het regent zijn mensen eerder geneigd om een vakantie te boeken naar een zonnige bestemming.

Bij weather targeting kunnen adverteerders hun campagne inzetten op een bepaalde weersituatie. De campagne is dan alleen te zien als bijvoorbeeld de zon schijnt of, in het geval van CheapTickets, wanneer het regent. Het voordeel hiervan is dat organisaties gerichter kunnen adverteren.

www.oohamedia.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie