Pabbl stelt traditioneel adverteren aan de kaak
11-10-2017 17:17:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2297 | Tags:

Pabbl stelt traditioneel adverteren aan de kaak met een out-of-homecampagne in hartje Amsterdam. Generatie Z is meer online online te vinden dan alle generaties voor hen. Consumenten kunnen tegenwoordig waar en wanneer ze maar willen digitale media consumeren en communiceren met elkaar via Whatsapp, Facebook, Snapchat en Instagram. Door deze manier van mediaconsumptie is een traditionele manier van adverteren ineffectief onder deze generatie. 

Jeroen Malotaux, mede-oprichter van Pabbl: “Wij hebben getest in hoeverre mensen naar onze billboardadvertentie kijken of bezig zijn met hun smartphone. Het resultaat spreekt voor zich. De manier waarop adverteerders digital natives proberen te bereiken is via opdringerige pre-rolls en pop-upbanners met vaak schreeuwerige content. Deze manier van adverteren is ouderwets, naïef en roept vaak frustratie op bij de gebruiker, met als gevolg dat deze negatieve ervaring wordt geassocieerd met het merk van de adverteerder.”

De reactie van consumenten op deze vervelende advertentie-ervaring is volgens Pabbl dat consumenten massaal adblockers installeren.

Bas Gerritsen, mede-oprichter van Pabbl. “In plaats van dat adverteerders de kern van het probleem aanpakken, namelijk het stoppen met deze opdringerige en schreeuwerige advertenties, gaan adverteerders op zoek naar manieren om deze adblockers tegen te gaan. Dit is niet de juiste manier." 

Volgens Pabbl is het de taak van adverteerders om deze generatie te bereiken via waardevolle advertenties via de juiste mediakanalen. Daarnaast zien adverteerders ook, door de opkomst van de adblockers, dat deze traditionele manier van adverteren ineffectief is om deze generatie te bereiken.

Gerritsen: “De enorme kracht en potentie van online marketing wordt enorm beschadigd. Procter & Gamble heeft bijvoorbeeld toegegeven de afgelopen drie maanden 85 miljoen euro minder uitgegeven te hebben aan online reclame, omdat het niet het gewenste resultaat opleverde. Advertenties moeten aantrekkelijk, informatief en direct van waarde zijn voor de consument, zonder storende factor.”

www.pabbl.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie