Kinetic, Mindshare en Grey Amsterdam lanceren campagne voor Volvo
18-04-2018 16:55:00 | Door: Max Vlugt | hits: 1571 | Tags:

Voor de promotie van de nieuwe Volvo XC40 werkten Kinetic, Mindshare en Grey Amsterdam samen met blowUP Media en JCDecaux. De campagne is gecentreerd rondom het Museumplein in Amsterdam en introduceert de nieuwe Volvo XC40. De auto is bekroond met de Europese titel Auto van het Jaar 2018. Op 12 april werd de binnenstad van Amsterdam daarom omgetoverd tot een ware rijdende showroom. Volvo nodigde de doelgroep uit om direct in te stappen om een proefrit te maken.

De proefrit begon bij vier digitale abri’s van het Metropole netwerk van JCDecaux. De vier displays gaven door middel van een GPS-systeem de live-locatie van acht Volvo XC40’s weer. De auto’s reden op een vaste route rond het Museumplein. Voorbijgangers konden hier zien waar de auto’s zich bevonden en meteen instappen om ze uit te proberen. In elke auto was een ervaren chauffeur aanwezig die de bezoekers alles kon vertellen over de auto van het jaar. Tijd is kostbaar voor de urban rijder, dus deze nieuwe manier van proefrijden maakt het hen zo makkelijk mogelijk.

Om op een mooie en impactvolle manier awareness te creëren voor het nieuwe model is er op de Van Baerlestraat in Amsterdam een dubbel steigerdoek opgehangen in samenwerking met blowUP Media. Het steigerdoek is zichtbaar op twee straathoeken en is met 1.036 m² niet te missen op dit punt in Amsterdam.

De combinatie van de impact van het steigerdoek en de technologie achter de abri’s maakt deze campagne uniek in zijn soort. Door een digitale activatie voor een real-live proefrit in te zetten op het punt waar de awareness het hoogst is, kunnen voorbijgangers het nieuwe model maximaal ervaren.

Annette Menheere, Head of Account bij Grey Amsterdam: "De Volvo XC40 -auto van het jaar 2018- is zowel qua design als features een absolute aanvulling op het car portfolio van Volvo. De auto heeft een urban uitstraling en is gericht op de iets jongere doelgroep. Zo is het idee geboren om de stad als playground te gebruiken. Volvo’s pop-up Testdrive is een passende, originele manier om instant zelf kennis te maken met dit nieuwe model! Geweldig leuk dat we dit met alle betrokkenen mogelijk hebben kunnen maken!"

Joyce Schellevis, Communications Manager bij Volvo: "De doelgroep van de Volvo XC40 heeft een druk bestaan en tijd is een kostbaar bezit. Daarom organiseerden we een Urban testdrive in het hart van onze hoofdstad en brachten we de XC40 naar de mensen toe. Om de actie visuele kracht bij te zetten plaatsten we tevens twee enorme steigerdoeken. Door dit te combineren met strategisch ingezette Abri’s met GPS verbinding leek de rijdende showroom van XC40’s overal te zijn."

www.kineticww.com
www.volvocars.com
www.mindshareworld.com
www.grey.com/benelux

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie