XXS Amsterdam ontwikkelt outdoor activatie voor Basic-Fit
30-04-2018 11:44:00 | Door: Katja Brokke | hits: 1607 | Tags:

XXS Amsterdam ontwikkelt een activatie voor Basic-Fit om vrienden fit te maken voor de zomer. Bij de Get fit for summer-campagne wordt een outdoor activatie gelanceerd: de vriendengroep die als eerste het Get fit for summer-billboard naar Basic-Fit draagt, sport een jaar gratis. De billboards komen op meerdere plekken in Nederland en België te staan en zijn voorzien van sportieve handvaten die het billboard een extra work-outfunctie geven.

De campagne is een vervolg op de eerder dit jaar gelanceerde campagne #squadgoals. Daarin was te zien hoe een vriendengroep elkaar motiveert om naar de sportschool te gaan. Met deze activatie wordt de doelgroep zelf in beweging gebracht. Zodra ze het billboard zien, begint de work-out.

In de online film is te zien hoe vriendengroepen het billboard daadwerkelijk naar Basic-Fit brengen. Ze lopen met de campagne boodschap over drukke terrassen, binnensteden en over de Erasmusbrug.

Erica Hahn, International Marketing Manager Europe van Basic-Fit: “Mensen weten eigenlijk wel dat je summer body in de lente gemaakt wordt, maar hoe laat je ze die urgentie echt voelen? Door ons billboard in te zetten als de fysieke start van jouw Get fit for Summer-journey laten we op een sympathieke manier zien dat Basic-Fit met je meedenkt en dat we altijd in de buurt zijn.”

Michael van den Brande, Strategy Director van XXS Amsterdam: "In tegenstelling tot vroeger, zien we dat dat fitness onder millennials minder een individuele activiteit is en er steeds meer samen wordt gesport. Basic-Fit wil zich openstellen voor die doelgroep en ze aanmoedigen vooral samen te komen sporten bij een Basic-Fit in de buurt.”

Paul van Uden, Creative bij XXS Amsterdam: ''Een leuke en sympathieke manier voor Basic-Fit om mensen voor de zomer aan het sporten te krijgen. Voelt toch goed om een beetje fit op het strand te liggen.''

De billboards worden op een aantal plekken geplaatst in Nederland en België. Basic-Fit roept op hun social kanalen in de gaten te houden voor de volgende locaties. Wie het eerst komt, wie het eerst gratis sport.

Credits:
Klant: Erica Hahn, John Verhouden, Tim Spruytte, Anais Sheshekli | Account Director: Max de Vries | Projectmanager: Marthe Driest | Strategie: Michael van den Brande | Creatieve directie: John de Vries, René Verbong | Creatie: Paul van Uden, Anne-Maro Huberts | Productie: Robbert Boom | Designer: Robert-Jan Hoesman | Productiemaatschappij: MADE.FOR.DIGITAL | Camera: Pieter Bokhorst (XXS Amsterdam), Dick Merx | In samenwerking met: We Are First, Goed!Bezig Producties, Matise, J.U.I.C.E. Promotions, Abovo Media

www.xxs.amsterdam

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie